IKEA is door Forbes uitgeroepen tot nummer vijf op de lijst van ‘World’s Top Companies for Women’. CEO Jon Abrahamsson Ring reageert met trots op deze erkenning, maar benadrukt dat de echte waarde ligt in de dagelijkse cultuur van samenwerking en inclusie binnen het bedrijf.
“I’m both proud and grateful that IKEA has been named number 5 on Forbes’ list of the ‘World’s Top Companies for Women’,” zegt Abrahamsson Ring. “From the beginning, women and men have worked together to grow IKEA into one of the world’s most-loved home furnishing brands.”
Volgens de CEO is gender slechts één aspect van wat medewerkers meebrengen naar hun werk. “As individuals, we all have something to offer: our unique perspectives, creativity, and a determination to get the job done. That’s what really matters.”
Abrahamsson Ring benadrukt dat diversiteit en inclusie niet alleen een sociale verantwoordelijkheid zijn, maar ook bijdragen aan de kracht en wendbaarheid van het bedrijf: “Embracing everyone’s perspective simply makes us smarter, faster and more in touch with the many people we serve.”
Hoewel de plaatsing op de Forbes-lijst een belangrijke erkenning is, gaat het volgens hem vooral om de dagelijkse realiteit binnen IKEA. “What matters most is the everyday work behind it – the moments when people listen, support and lift each other up regardless of who they are. That’s the kind of company I’m proud to be part of.”
IKEA wil een werkgever zijn die inzet op gelijkheid, samenwerking en respect, waarden die sinds de oprichting verankerd zijn in de bedrijfscultuur.