De tweede fase van de 53e CIFF (Chinese International Furniture Fair) is van 28 tot en met 31 maart in Guangzhou en de focus ligt bij deze beurs zoals gebruikelijk op meubilair voor werkplekken en openbare ruimten. Daarnaast is er gelijktijdig de Chinese versie van de interzum voor de toeleveringsindustrie voor meubelen.

Met 1.100 exposanten in 24 paviljoens van het Canton Fair Complex (foto bovenaan) is deze editie 9 procent groter dan vorig jaar. Office and Commercial Space, de ondertitel van deze beurs, is de grootste van zijn soort in de wereld volgens de organisatie. Het is in ieder geval het platform voor kantoor- en openbare ruimte meubilair voor het Aziatische continent. Met het thema ‘New Office Fashion, New Commercial Trend’ is de beurs ingedeeld in drie afdelingen: Office Environment, Office Seating en Public Commercial Space.

De Office Environment afdeling in Area A  heeft een aanbod van office systems, accessoires, metalen meubelen en slimme kasten plus meubilair voor zorginstellingen. Hier staan merken als Onmuse, Kano, Goodtone, UFOU, Uispair, Fenlun, Finest, U.miller, Archini, Cubespace, Smilesiyo, Soundbox, Burgeree en WHM naast ruimte voor nieuwe producten, trends en verdere aanmoedigingen om meer onderzoek te doen naar de functies van zorgmeubilair. De ‘Linking Design Star Special Exhibition’ heeft Chinese en internationale designers die hun werk tonen en natuurlijk zijn er verdere presentaties en fora om met elkaar te praten over de toekomst van werkplekken. Zou er nog thuisgewerkt worden in China, post-pandemie?

De Office Seating sectie in Area D heeft zelfs 33 procent meer ruimte in vergelijking met 2023. Hier staan kantoorstoelen en directiestoelen, lounge, receptie en bezoekers stoelen en banken. Zowel voor de eigen markt als voor de markten buiten China waardoor er duizenden inkopers van buiten het Rijk van het Midden worden verwacht in Guangzhou. Ergonomie blijft een rol spelen bij het design van kantoormeubilair (zou ook vreemd zijn wanneer dit niet zo was) en er is een International Brand Hall die interactie tussen Chinese en buitenlandse fabrikanten moet aanmoedigen: een duel met fototoestellen? Het is in ieder geval de plek waar internationale merken zich presenteren voor de Chinese markt.

De Public Commercial Space sectie in Area B is de plek voor de beste oplossingen in schoolmeubilair, hotelmeubilair en meubelen voor openbare ruimten zoals culturele instellingen, transportwachtruimten en sportaccomodaties. In China worden steeds meer mensen hoger opgeleid en de vraag naar meubilair voor onderwijsinstellingen van hoge kwaliteit en met een goed design is sterk aan het groeien, aldus de beursorganisatie.

Meer informatie: www.ciff-gz.com