JYSK voorziet alle winkels in Nederland van elektronische prijskaarten. Ook krijgen winkelmedewerkers headsets om de klantervaring verder te verbeteren.

De digitale prijskaarten worden sinds begin juni in drie winkels getest. De eerste ervaringen van klanten en medewerkers zijn heel positief. In september en oktober worden alle winkels in Nederland voorzien van de nieuwe prijskaarten.

JYSK werkt nu nog met papieren prijskaartjes die medewerkers moeten afdrukken en handmatig aan de voorkant van het schap plaatsen. Deze tijdrovende klus is straks verleden tijd, als alle prijzen in de winkel met een druk op de knop kunnen worden aangepast.

De overstap naar elektronische prijskaarten betekent een forse tijdsbesparing voor het personeel. “Het gaat in elke winkel om ongeveer anderhalve werkdag per week. Die tijd kunnen medewerkers nu gebruiken om klanten nog beter te helpen”, zegt Frank Christant, Country Director van JYSK in Nederland, België en Frankrijk.

JYSK bespaart dankzij de nieuwe prijskaarten wekelijks een enorme hoeveelheid papier.

Miljoeneninvestering

Voor de uitrol van de elektronische prijskaarten naar alle 102 winkels in Nederland trekt JYSK enkele miljoenen euro’s uit. Tegelijk met Nederland worden ook alle 57 winkels in België voorzien van de nieuwe technologie.

De afgelopen jaren werden de elektronische prijskaarten al succesvol geïntroduceerd in winkels van JYSK in het buitenland, waaronder Denemarken, Zweden en Duitsland. In totaal zijn er al meer dan 1500 winkels van JYSK voorzien van deze oplossing.

Headsets voor medewerkers

Naast de elektronische schapkaarten introduceert JYSK ook draadloze headsets in alle Nederlandse winkels. Deze headsets maken het makkelijker voor medewerkers met elkaar te communiceren.

“Als een klant bijvoorbeeld een bank of matras heeft gekocht, kunnen we een medewerker in het magazijn meteen vragen om de aankoop klaar te zetten om te worden opgehaald. Zo worden klanten sneller geholpen en hoeven medewerkers op hun werkdag minder lange afstanden af te leggen”, zegt Frank Christant.

JYSK heeft de headsets uitgebreid getest in winkels in Denemarken, Zweden en Nederland. De headsets worden binnenkort in alle JYSK-landen geïntroduceerd.