Leolux, de voornaamste producent van designmeubelen in Nederland en een belangrijke speler in Europa, start vandaag een nieuwe brandingcampagne met in de hoofdrol de trotse leeuw van Leolux. Deze campagne is de eerste stap in de herpositionering van het bedrijf dat een aantal jaren in beslag zal nemen. Het doel: een nieuwe generatie consumenten kennis laten maken met de merknaam en een plek veroveren in hun hoofden en harten.

De leeuw maakt al sinds de jaren ’30 deel uit van de Leolux identiteit. De meubelfabriek, die in 1934 werd opgericht in Venlo, werd in 1948 door de familie Sanders gekocht en kreeg de naam Leolux nadat het bedrijf zich ging concentreren op het maken van moderne meubelen. Leo verwijst naar de leeuw uit het logo van de oude fabriek, lux staat voor de hoogwaardigheid van de collectie. Het merk concentreert zich sinds de oprichting op handgemaakte meubels van uitzonderlijke kwaliteit met een moderne uitstraling.

De campagne, met als slogan ‘Always notice Leolux’ bestaat uit een TV-reclame, een outdoor campagne en online- en printmarketing. Verder speelt Leolux met een aantal conceptuele ideeën om de leeuw als thema door te voeren in haar producten. Vanaf 7 januari liep de leeuw al een week lang los langs de Nederlandse snelwegen en door het centrum van grote steden. De schaduw van het rennende dier werd op enorm formaat -tot 40 meter breed- geprojecteerd op gevels van bedrijfspanden en musea.

Kijk het filmpje terug op www.leolux.nl/leeuw.