Bij een financieringsronde voor online woonwinkel Made.com is 45 miljoen euro opgehaald. Made.com schreef in 2017 een netto omzet van 143 miljoen euro, wat een groei betekende van 40%. Reden voor investeerders om in te stappen. De nieuwe miljoenen gaat Made.com gebruiken voor groei op de Europese markt, onder meer door de opening van meer stenen winkels.

De investering komt onder meer van Partech Ventures, Level Equity en Eight Roads Ventures. Dankzij de groei in 2017 zijn de geldschieters overtuigd van verdere groei, onder meer door verdere digitalisering, het vergroten van de naamsbekendheid en het openen van meer winkels in Nederland en België, Groot Brittanië, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en andere Europese landen waar de speler nog niet fysiek is gevestigd. Nu al heeft Made showrooms in Londen, Birmingham, Leeds, Berlijn, Parijs en Amsterdam. Made.com is behalve in eigen winkels ook op andere locaties met veel voorbijgangers aanwezig. Zo is er op Schiphol bijvoorbeeld een wachtruimte ingericht door Made.com.

Made.com is begonnen in Londen als een online interieurmerk waar langzaamaan stenen winkels bijgekomen zijn. Juist rondom de locatie van de showroom wordt ook online meer verkocht. Sinds een paar jaar is Made.com actief op de Nederlandse markt. Bij de onderneming werken ondertussen meer dan 300 mensen. De filosofie is: woonaccessoires en designmeubelen bieden voor kleine prijzen. De kleine prijzen zijn volgens Made.com mogelijk door het uitschakelen van de tussenhandel. Made.com is de enige schakel tussen designer, producent en consument.