Het digitale B2B marktplatform Nextrade heeft met het aantrekken van Claus Tormöhlen versterking gevonden voor marketing en sales, zo melft men vanuit Frankfurt. Tormöhlen was voorheen verantwoordelijk voor de inkoop bij de KaDeWe Group Berlin. Hij wordt bij Nextrade Head of Brand Management. Jo-Anne Bartl zal verantwoordelijk zijn voor de marketing van het platform.

In zijn nieuwe rol is Tormöhlen (foto) verantwoordelijk voor het nog toegankelijker en vanzelfsprekender maken van het gebruik van het platform door retailers. Hij brengt meer dan 25 jaar ervaring in het retailvak mee in leidinggevende functies bij het inkopen van home & living producten voor grote Duitse warenhuizen. “Met Claus Tormöhlen hebben we een absolute expert in huis in de home & living industrie. Hij staat bekend om zijn moderne, internationale, moedige, vernieuwende en succesvolle concepten en het implementeren en verder ontwikkelen van deze concepten. Nextrade gaat aanzienlijk baat hebben bij zijn expertise en contacten in huishoudelijke producten, home textiles, interieurproducten, schrijfwaren, bagage, technologie, boeken, speelgoed en kinderkleding”, aldus Philipp Ferger, Managing Director van Nextrade partner nmedia.

Jo-Anne Bartl komt oorspronkelijk uit de gaming industrie  en werkte voorheen voor de e-commerce afdeling van een uitgeverij. Bij Nextrade gaat ze het marketing team verder versterken en uitbreiden. Zij vormt de verbinding tussen retailers, merken, Nextrade en partner Messe Frankfurt.  “We zijn heel blij met de komst van Jo-Anne Bartl, een online marketing expert met veel affiniteit met home & living. Haar grote ervaring in het ontwikkelen van een succesvolle communicatie strategie is met name belangrijk voor het communiceren van noviteiten aan de B2B markt via de app en de digitale showrooms van het platform. En voor het uitleggen van de voordelen voor merken en retailers van het Nextrade platform op een heldere en transparante wijze”, aldus Nicolaus Gedat, eveneens Managing Director van nmedia.