Het interieurseizoen is volgens De Woonindustrie dit najaar opvallend energiek van start gegaan. De Woonindustrie organiseerde afgelopen weken de Najaarsvakdagen op 7, 8, 9, 15 en 16 september. De organisatie blikt tevreden terug: ”Waar andere beurzen inkrimpen of zelfs verdwijnen, was het centrum nabij Utrecht juist gevuld met nieuwe merken, enthousiaste bezoekers en een uitgesproken positieve sfeer.”

Volgens De Woonindustrie was het “precies de manier waarop de branche het nieuwe seizoen wil starten: ondernemend, inspirerend en vol reuring.”

Groeiend aantal bezoekers

De bezoekersaantallen lieten een duidelijke stijging zien. Er was sprake van een mix van vertrouwde inkopers en nieuwe interieurprofessionals die hun weg naar Nieuwegein wisten te vinden. Daarmee waren de gangen goed gevuld en de showrooms drukbezocht. “Opvallend was dat bezoekers niet alleen kwamen kijken, maar vooral om zaken te doen,” aldus De Woonindustrie. “Showrooms zaten vol met afspraken, collecties werden uitgebreid en er werden nieuwe samenwerkingen gesmeed.”

Nieuwe merken zorgen voor frisse impuls

Het handelscentrum was volledig gevuld en de lijst met nieuwe exposanten oogstte veel belangstelling. Merken als Mette Ditmer, Gus*, Eight Furniture, Gusj, IMS Benelux, M line, Luxury Bedding Company, Simmons, Beddinghouse, Hoffz Interior, Take Teak en Haveco sloten zich aan. Hun deelname gaf de beursvloer volgens de organisatie een merkbare nieuwe energie. ”Een belangrijk signaal daarbij: verschillende exposanten besloten om hun aanwezigheid te verlengen, hét bewijs dat De Woonindustrie de plek is waar ze zich structureel willen presenteren.”

Ambities richting 2026

De Woonindustrie kijkt nadrukkelijk vooruit. Het huidige succes leidt tot concrete uitbreidingsplannen. In 2026 wil de organisatie ook de aangrenzende Beursfabriek betrekken bij de opening van het interieurseizoen. “Onze ambitie is helder,” zegt Woonindustrie Directeur Jeroen van der Borg ambitieus: “De Najaarsvakdagen moeten uitgroeien tot hét nationale event waar de hele interieurbranche samenkomt. Geen versnippering, maar één groot platform voor inkopers, merken en makers.”

Trots en toekomstperspectief

De organisatie spreekt van een editie die voelde als “een warm bad vol energie”. Exposanten tilde hun presentaties naar een hoger niveau, bezoekers gingen naar huis met concrete aankopen en plannen, en het team van De Woonindustrie creëerde de juiste sfeer. “Waar elders deuren sluiten, wordt hier een nieuwe deur wagenwijd geopend,” aldus de organisatie. Met inmiddels meer dan 160 exposanten en de blik stevig op de toekomst, benadrukt De Woonindustrie dat dit “nog maar het begin is.”

Volgend event: Interieurprofessionaldag

Na een korte pauze staat alweer het volgende evenement gepland. Op maandag 17 november organiseert De Woonindustrie, samen met interieurnetwerk IN en de NIA Academie, de Interieurprofessionaldag. Onder het thema Let’s Play staat creativiteit centraal: het lef om te spelen met materialen, elementen en kleuren.

Meer informatie en early bird-tickets volgen binnenkort via de website van De Woonindustrie.

Het team van Interior Business Magazine, Bedding Business Magazine, Home Deco Business Magazine, Vakblad Mobilia en PI. was uiteraard meerdere dagen aanwezig in het prachtige centrum in Nieuwegein. In komende edities van onze vakbladen  leest u een uitgebreid verslag.