Bree’s New World voor het eerst in 9 jaar weer terug op de Meubelbeurs Brussel, veel nieuwe modellen, op een grote uitnodigende stand

“OVER DE MEUBELBEURS BRUSSEL BLEVEN KLANTEN ALTIJD ZEGGEN: EEN FIJNE, GOEDE BEURS.”

 

Arij van Bree is heel duidelijk over de toegevoegde waarde van het deelnemen aan een beurs, zoals de komende editie van de Meubelbeurs Brussel (2 tot en met 5 november aanstaande): “Je kunt veel meer laten zien dan wanneer je op pad bent. Plus het is efficiënt in de tijd: mensen laten langskomen op een vaste datum op een vaste plek kost minder tijd dan iedereen te bezoeken, maar dat doen we evengoed tijdens de rest van het jaar.” Het familiebedrijf uit Vlaardingen toont vele nieuwe modellen in Brussel; zeker de moeite waard om langs te gaan!

Bree’s New World kiest na negen jaar weer voor aanwezigheid in Brussel begin november. Waarom? Arij: “We hebben in de afgelopen jaren altijd op de beurs in Keulen gestaan, maar daar is het momentum een beetje weg. We merken dat veel van onze klanten niet echt warmlopen voor de nieuwe opzet in Keulen, maar over Brussel bleven ze altijd zeggen: een fijne, goede beurs. We luisteren altijd naar onze klanten plus we hebben de beurs zelf ook bezocht de afgelopen jaren en het viel ons ook op hoe goed de sfeer is. Het is tegelijk ook gewoon een handelsbeurs en we hopen dan ook, net als iedereen daar, goed te kunnen verkopen. Het helpt ook dat we een stabiele dealergroep hebben in België die we nu weer in hun eigen land kunnen verwelkomen, net als alle andere bezoekers uit Nederland en elders, uiteraard.”

 

NIEUWE KRACHT

Op de vraag wat de leverancier straks in Brussel op de mooie stand in hal 4 gaat laten zien antwoordt hij: “Er komen nieuwe schuiftafels en andere producten, op verzoek van onze dealers. Daarnaast hebben we een nieuwe eetkamerbank, eetkamerstoelen en fauteuils.” Hij gaat nog even in op de Belgische ‘thuismarkt’ van Meubelbeurs Brussel: “We hebben een nieuwe vertegenwoordiger voor Belgisch Limburg en Wallonië: Jan Verbeeck. Hij is een ervaren kracht, een bekend gezicht in de Belgische markt. Door deel te nemen aan de Meubelbeurs Brussel hebben we een goed internationaal podium voor de nieuwe collectie.” Overigens zorgt Arij er altijd voor dat hij een nieuwe stoel of bijzettafel bij zich heeft wanneer hij klanten bezoekt.

“WE HEBBEN VEEL SUCCESVOLLE MODELLEN IN HUIS EN WILLEN DEZE GRAAG TONEN AAN BESTAANDE KLANTEN EN AAN NIEUWE GEZICHTEN VOOR ONS OP DE BEURS.”

 

GEEN VERANDERING IN TRENDS

Ziet hij als vertegenwoordiger een groot verschil tussen de smaak in Nederland en België? “Niet echt een groot verschil. In de grote Nederlandse steden durven winkeliers en consumenten eerder te kiezen voor een stof met een meer uitgesproken kleur of patroon. In België is men iets behoudender in smaak, maar dat geldt net zo goed voor een groot deel van Nederland.” De Nederlandse en de Belgische markten zijn het belangrijkst voor Bree’s New World. “Dat maakt deelnemen aan de Meubelbeurs Brussel ook extra aantrekkelijk: veel Nederlanders gaan er graag naar toe, maken er een uitje van. “Wat ziet hij op dit moment als trends in Nederland? “Ik denk dat de trend van de laatste tijd nog niet echt veranderd is: beige en lichte kleuren in stoffen plus organische, afgeronde vormen voor stoelen, fauteuils en tafels. Het blijft onverminderd populair dus blijven we het aanbieden.”

 

BREDE COLLECTIE

Tot slot de vraag: waarom moeten bezoekers de stand van Bree’s New World in Brussel bezoeken van 2 tot en met 5 november? Nuchter als altijd zegt Arij: “Om te beginnen moet er niks, vind ik. We verwelkomen graag alle bezoekers in Brussel op onze grote, uitnodigende stand waar onze brede collectie te zien is en waar we graag alle toelichting geven op alle modellen, zowel de nieuwe als de populaire hardlopers van de laatste tijd. We hebben veel succesvolle modellen in huis en willen deze graag tonen aan bestaande klanten en aan nieuwe gezichten voor ons op de beurs. We zijn uiteraard ook zeer benieuwd naar de reacties op de nieuwe modellen. Het voordeel van het staan op een beurs is ook dat iedereen de modellen kan testen: zitten, voelen, van alle kanten bekijken. Dat gaat niet vanaf een foto.”

Wat hij zelf ook leuk vindt aan het deelnemen aan een beurs is de kans om mensen te ontmoeten waarmee het bedrijf in het verleden een band had en dit contact weer nieuw leven in te blazen, maar geheel nieuwe contacten opdoen blijft de uitdaging zonder de vaste afnemers te kort te doen, uiteraard. “De vaste klanten vormen de basis. De kans om nieuwe klanten te ontmoeten maakt een beurs zoals deze altijd interessant, maar ondertussen hopen we natuurlijk ook veel orders te kunnen schrijven. Ik denk dat we een goede collectie in huis hebben die veel bezoekers gaat aanspreken. Met soms een onverwachte eyecatcher.” Als leuk voorbeeld daarvan noemt hij een salontafel met een blad in een trapeziumvorm: “Ik was naar een wedstrijd van Feyenoord en zag een vorm in metaal aan de gevel van een gebouw bij De Kuip. Ik dacht: daar kunnen we iets mee, als vorm voor een tafelblad. Het is een succesvol model geworden.”

“WE HEBBEN EEN NIEUWE VERTEGENWOORDIGER VOOR BELGISCH LIMBURG EN WALLONIË: JAN VERBEECK.”

 

Copyright
© 2025 Business Content Media Den Haag. Niets uit dit artikel of deze uitgave mag worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotokopie, microfilm, elektronisch,  op geluidsband of op welke andere wijze dan ook, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de uitgever Business Content Media/Vakblad Interior Business magazine.

Dit artikel is verschenen in Vakblad Interior Business Magazine, editie oktober 2025. Nog geen abonnement of wilt u een abonnement cadeau geven? Mail naar linda@businesscontentmedia.nl voor de meest recente aanbieding