De trends voor de komende herfst en winter en het voorjaar plus de zomer van 2021 zjn te zien tijdens de vakbeurs TrendSet in München. Deze beurs is van 12 tot en met 14 september en gaat dus door zoals gepland. Meer dan 600 exposanten presenteren de laatste trends in interior & lifestyle in 6 hallen. Uiteraard op een veilige manier.

Drie dagen lang kijken en inkopen, zelfs a voor de zomer van volgend jaar. Dat is de troefkaart die deze beurs speelt. Online aanmelden van tevoren dat je komt is een must, anders kom je er niet in. Het gevolg van de maatregelen tegen het virus, u zult het begrijpen. De toegangscontrole is digitaal en onverbiddelijk, dus aanmelden via de site.

Tatjana Pannier, Managing Director  van TrendSet: “We waren altijd al optimistisch over dat deze editie zou doorgaan. Ook al hebben we de datum moeten verzetten, geen eenvoudig karwei voor een internationale beurs als deze. Maar de datum ligt nu vast. Meer dan de helft van de deelnemers van vorig jaar zijn er weer. We hebben grote merken die er weer zijn en we laten de deelnemers zien in 15 Interiors & Lifestyle Areas en 4 Topic Areas. Alles is in orde voor een succesvolle editie.”

Wat anders is dan voorheen: een mondkapje moet door iedereen gedragen worden tijdens de beurs. Persoonlijke gegevens moeten van tevoren bekend zijn bij de organisatie, dus opgegeven worden bij het online aanvragen van een toegangsbewijs. Zelf het toegangsbewijs scannen bij de ingang. De toegang kost geld (dagticket 18 euro, 2 of drie dagen ticket 27 euro), parkeren is gratis.

Nieuwe namen op de beurs zijn, onder andere, Lambert uit Duitsland, Brucs Casa uit Spanje, het Belgische ABLO-Blommaert, Framsohn Frottier uit Oostenrijk en het Nederlandse Masterlight. De hallen zijn zo ingericht dat de anderhalve meter afstand norm kan worden gehandhaafd.

Wat zijn de trends voor het komende seizoen? Niet verbazingwekkend: plezier, comfort en duurzaamheid.  Of het nu in een futuristisch, cool, urban, landelijk, retro of nostalgisch jasje is, een voorwerp moet betekenisvol, duurzaam en milieuvriendelijk zijn. Geen overbodige franje, heldere lijnen en zachte kleuren om ons af te schermen van de boze buitenwereld vol ziekten en andere problemen.Vlloeiende, ronde vormen, llevendige oppervlakken, innovatieve materialen en een link met de digitale leefomgeving. Klinkt voor een deel als de trends van Heimtextil van dit jaar, maar dit terzijde. Iedereen neemt alles van elkaar over, zolang er maar op verkocht kan worden.

Wat betreft het interieur: Scandinavische gezelligheid, Japans minimalisme, natuurlijke materialen als hout, jute, rattan, keramiek, leder en wol, u kent het rijtje inmiddels wel. Veel tastbare structuren en de trendkleuren zijn petrol, kastanjeroodbruin, grafietgrijs, mintgroen. Futurisme en casual elegance bepalen straks de mode en dus ook volgend jaar het interieur, aldus de experts van TrendSet.

www.trendset.de