Winkel met formule Aanhuis Ter Aar 

In deze nieuwe rubriek interviewt Monique van Empel  een gepassioneerde retailer en in het bijzonder een gepassioneerde retailer die onder een bepaalde woonformule valt. Bryan Hoogervorst is directeur van de Aanhuis winkel in Ter Aar; een woonformule die volgens Bryan staat voor ‘niet lullen, maar poetsen’.

Door: Monique van Empel

 

Bryan Hoogervorst (rechts) en Wesley Hoogervorst van Aanhuis Ter Aar.

‘DE AANHUIS FORMULE WAS NOG JONG TOEN WIJ AAN BOORD STAPTEN IN 2013. MAAR DIRECT VANAF HET BEGIN VOELDE HET GOED DOOR DE INSTELLING ‘NIET LULLEN MAAR POETSEN’.

Stel jezelf even voor‘Mijn naam is Bryan Hoogervorst (1990) en ik ben directeur van Aanhuis Ter Aar. Ik run de winkel samen met mijn oudere broer Wesley Hoogervorst (1984).’

 

Wie doet wat? ‘Ons team bestaat in totaal uit elf mensen. Wij hebben drie eigen monteurs die de vloeren, raamdecoratie en gordijnen verwerken bij de klant, vier verkopers op de winkelvloer, een interieurstyliste en iemand voor de planning en administratie. Wesley is verantwoordelijk voor de administratie en logistiek en ik voor de verkoop en buitendienst. Samen regelen we ook het inmeten en bestellen.’

Hoe zijn jullie bij de Aanhuis- formule terecht gekomen? ‘We begonnen op deze locatie ooit met een algemene bouwmarkt. Hierdoor hadden we ervaring met het maken van kasten op maat en mondjesmaat met vloeren en raamdecoratie. In 2013 zijn we eigenlijk in het diepe gesprongen en hebben we ons aangesloten bij Aanhuis. Toen hebben we ook meteen een nieuwe showroom geopend op de tweede verdieping boven onze bouwmarkt. Begin 2020 zijn we gestopt met de bouwmarkt om ons volledig te kunnen richten op de woninginrichting.

Na ruim een jaar verbouwen konden op 23 oktober 2021 de deuren open van onze huidige showroom.’ ‘De Aanhuis formule was nog jong toen wij aan boord stapten in 2013. Maar direct vanaf het begin voelde het goed door de instelling ‘niet lullen maar poetsen’. Het sprak ons erg aan dat we met elkaar iets moois kunnen bereiken. Tot op de dag van vandaag is deze instelling er nog steeds en hebben wij geen spijt van onze keuze. Steker nog: de stap om met de bouwmarkt te stoppen en ons volledig te focussen op de Aanhuis winkel heeft ons een boost gegeven in het behalen van een prachtig resultaat.’

“HET GAAT EROM DAT JE UITEINDELIJK EEN GOED ONTWORPEN INTERIEUR KRIJGT DAT QUA SMAAK, WOONWENSEN EN LEVENSSTIJL BIJ JE PAST”

En de rest van het team.

“AANHUIS ONTZORGT EIGENLIJK DE ONDERNEMER, ZODAT WIJ KUNNEN DOEN WAAR WE GOED IN ZIJN: KLANTEN HELPEN EN HÉN ONTZORGEN”

Wat is jullie voordeel om te werken onder de vlag van Aanhuis? ‘Allereerst natuurlijk de naamsbekendheid van de formule. Inmiddels zijn er bijna 75 Aanhuis winkels in Nederland; zowel in de grote steden als kleinere dorpen. Aanhuis ontzorgt eigenlijk de ondernemer, zodat wij kunnen doen waar we goed in zijn: klanten helpen en hén ontzorgen. Verder zorgt Aanhuis er door hun marketing en social media voor dat de consument de weg naar onze winkel vindt. Ze houden alle marktontwikkelingen in de gaten en lanceren goede tools om bepaalde innovaties door te kunnen voeren. Daarnaast heeft Aanhuis enkele grote merken en leveranciers aan zich weten te verbinden, waardoor we kunnen werken met kwalitatief goede én mooie producten.’

Waar staat een Aanhuis winkel voor? ‘Het Aanhuis concept is gericht op het ontzorgen van de klant van A tot Z. Wij onderscheiden ons van de concullega’s door ons totaalaanbod van harde en zachte vloeren, vloerverwarming en vloerkleden, maar ook alles op het gebied van wandafwerking, behang, stuc- en verfwerk, gordijnen en raamdecoratie tot buitenzonwering aan toe. Maar denk ook aan stalen deuren, trappen, shutters en smart- home oplossingen. Met ons richt je feitelijk je hele woning van boven naar beneden compleet in. Dat begint met een deskundig advies op maat en daarna volgt de complete begeleiding van het project; van exact inmeten tot monteren. We werken hiervoor samen met vakbekwame experts op het gebied van stofferen, monteren, vloeren leggen, schilderen en behangen. Daarbij is natuurlijk elke Aanhuis winkel CBW-erkend.’

 

Coretec is een van de A-vloermerken die prominent aanwezig is in de winkel in Ter Aar.

 

Jullie hebben een eigen interieurstylist in de winkel? ‘Jazeker, voor een goed interieuradvies kun je een afspraak maken met onze interieurstyliste Jetty; dat kan in de winkel, maar zij geeft ook advies aan huis. Het gaat erom dat je uiteindelijk een goed ontworpen interieur krijgt dat qua smaak, woonwensen en levensstijl bij je past. En dat gaat verder dan zaken als kleuren en materialen. We bieden drie pakketten aan, een gratis basisadvies of tegen een kleine meerprijs een uitgebreid of premium interieuradvies.’

Hoe zijn jullie in de winkel bezig met duurzaamheid? ‘Bij al onze activiteiten onderkennen wij het belang van maatschappelijk verantwoord ondernemen, MVO. Dat betekent dat wij zoveel mogelijk gebruik maken van materialen, producten en accessoires die gemaakt zijn van natuurlijke grondstoffen en met lage CO2- emissies zijn geproduceerd. Ook geven we graag advies over minder milieubelastende alternatieven op bijvoorbeeld het gebied van vloeren en gordijnen. In ons assortiment hebben we volop alternatieven die even goed, zo niet beter presteren dan traditionele producten en toch niet duurder zijn.’

 

Noem eens wat merken waar jullie mee werken? ‘Inspire is ons eigen merk waar verschillende groepen onder vallen, zoals stalen deuren, gordijnen en vloeren. Daarnaast verkopen we onder meer fineerparket van Lindura, Marmoleum, PVC vloeren van Coretec en Moduleo, raamdecoratie van Luxaflex en bécé, behang van Arte, KEK en Eijffinger, maatwerk kasten van Allure en Raumplus en tapijt en karpetten van Jabo, Van Besouw en Brinker.’

Wat zijn enkele specials van jullie? ‘Ik noem dan graag de eiken Z-trappen; een unieke trapbekleding met hoogwaardig eiken, die vakkundig wordt verwerkt voor een naadloze afwerking, of onze trapbekleding van leer of beton. Ook iets aparts zijn onze maxi vloertegels van 120×120 cm, gietvloeren, stalen deuren, maar vooral kasten op maat. We maken elke kast precies op maat; desnoods van wand tot wand en van vloer tot plafond. Denk bijvoorbeeld aan kleding- en boekenkasten, maar ook maatwerkkasten voor haarden of wasmachines.’

Wie zijn je klanten? ‘Onze doelgroep zijn klanten van gemiddeld veertig plus, die meer te besteden hebben dan gemiddeld en maatwerk waarderen. Mensen die ontzorgt willen worden en graag willen dat wij de stress wegnemen die vaak bij een nieuw interieur of verbouwing komt kijken.’

 

Het assortiment vloeren varieert van pvc en vinyl, van laminaat tot hout en parket en van gietvloeren tot tapijt.

 

Hoe komen die bij jullie terecht? ‘Vooral via mond-op-mond reclame, maar ook door goede online marketing en uitingen in lokale kranten. Ook krijgen we klanten via samenwerkingen met branche- gerelateerde partners.’

Zit er nog iets leuks aan te komen? ‘Als Aanhuis Ter Aar zijn wij genomineerd voor de felbegeerde titel van De Sterkste Schakel van de regio Rijnland 2025, in de sector Dienstverlening. De finale is op 21 maart in Grand Hotel Huis ter Duin, waar de kans bestaat dat wij de prijs mee naar huis mogen nemen.’

Welke vakbeurzen bezoeken jullie? ‘Eerlijk gezegd bezoek ik niet zoveel beurzen; enerzijds door de schaarste in tijd, maar zeker ook doordat wij goed op de hoogte worden gehouden door Aanhuis en vertegenwoordigers. Die weten prima wat er gaande is en welke innovaties er op ons vakgebied aan zitten te komen.’

Copyright

© 2025 Business Content Media Den Haag. Niets uit dit artikel of deze uitgave mag worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotokopie, microfilm, elektronisch,  op geluidsband of op welke andere wijze dan ook, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de uitgever Business Content Media/Vakblad Interior Business Magazine.

Dit artikel is verschenen in Vakblad Interior Business Magazine, editie 5,  april mei 2025. Nog geen abonnement of wilt u een abonnement cadeau geven? Mail naar linda@businesscontentmedia.nl voor de meest recente aanbieding