Van 21 tot en met 25 september is er wederom de M.O.W. in Bad Salzuflen als leidraad voor de meubelmarkt van het midden. Voor alle ruimten in het huis, voor alle verkoopkanalen en voor alle prijsniveaus, zo stelt de beursorganisatie. Nieuw is dat de beurs nu ook aandacht besteedt aan outdoor meubilair. Een productgroep met veel potentie, zo stelt men in Bad Salzuflen.
Er doen meer dan 20 exposanten mee in deze nieuwe productgroep tijdens deze editie, met meubelen, accessoires en concepten voor de tweede woonkamer: buiten. Ook dit laat aan de branche zien dat het gebeurt tijdens de M.O.W.! Voorbeelden van exposanten in dit segment zijn MB, Stern, Jan Kurtz, Hartman, Unico, Brafab, Tradepoint, Lalee, IMC, Domo, Primavera, Direct4home, DC Living, De Eekhoorn, Furniture & Wood, IGAP, Sits, Venture Design, House Nordic, Backyard Lifestyle en de SCHÖNER WOHNEN-Kollektion.
“Outdoor living is niet langer meer een trend voor het seizoen, het is de uitdrukking van een nieuwe manier van in het leven staan. Het balkon, het terras, de tuin, zijn onze tweede woonkamers geworden. Wij spelen als beurs in op deze ontwikkeling en bieden aan deze sector een sterk platform om hun weldoordachte collecties te laten zien”, aldus Bernd Schäfermeier, managing director van de M.O.W.
De beurs kiest vanaf 2026 voor een uitbreiding: een ruimte met geselecteerde deelnemers zal alleen maar gevuld zijn met aanbieders van buitenmeubilair. Dit vormt een naadloze overgang van binnen naar buiten en omgekeerd, iets wat al duidelijk te zien was tijdens de afgelopen editie van een andere beurs: spoga + gafa in Keulen. Design, functie en gemak kennen geen grenzen van een kamer meer. Hier zullen Europese producenten van outdoor meubilair producten van hoge kwaliteit tonen. Duurzaam omdat het in Europa geproduceerd moet zijn en ook vanwege korte leverafstanden. Analoog aan Projekt Europa van spoga + gafa 2026, dus.
Kerstin Treichel, marketeer, is ingehuurd om de ontwikkeling en verkoop van dit nieuwe segment voor de beurs te begeleiden. “Op dit moment zitten we in een opwindende fase in de interieurcultuur: wat voorheen bedoeld was voor binnen zetten we buiten en omgekeerd. Er zijn geen grenzen meer aan design, gebruiksgemak en functionaliteit. Deze verandering biedt nieuwe mogelijkheden voor de meubelindustrie en ik ben verheugd een actieve rol te kunnen spelen bij deze transformatie bij M.O.W.”, zo zegt Treichel. Ze staat rechts op de foto naast Maximilian Richter van de M.O.W.
Naast het nieuwe outdoor segment biedt de beurs nog steeds een compleet overzicht van alle productgroepen voor het interieur: compact, gestructureerd en gericht gepresenteerd voor alle verkoopkanalen van de branche. Toegang en parkeren zijn nog steeds gratis, net als de catering, de shuttle service tussen de hallen en de wifi. Voor een compleet overzicht van de deelnemers:
www.mow.de/fuer-besucher/ausstellersuche.
Voor de indeling van de hallen: www.mow.de/fuer-besucher/hallenplaene.
Aanmelden voor toegang via: www.mow.de.