Op woensdag 1 oktober vierde Haco Wonen en Slapen een bijzondere mijlpaal: de feestelijke opening van de 36ste vestiging in Barendrecht. Interior Business was aanwezig bij deze memorabele gebeurtenis en sprak met sleutelfiguren die deze nieuwe winkel tot stand hebben gebracht. De opening stond symbool voor groei, ondernemerschap en de kracht van een hecht familiebedrijf.
“Het wordt mooier en mooier”
Commercieel directeur Arno van Aken sprak met zichtbaar enthousiasme over de nieuwe winkel. “Het wordt mooier en mooier en mooier,” aldus Van Aken. Hij benadrukte trots te zijn op wat er is gerealiseerd. Volgens Van Aken weerspiegelt de Barendrechtse vestiging de nieuwe generatie Haco-winkels, met een frisse uitstraling, moderne presentatie en een nog sterkere focus op beleving.
De trotse ondernemers van de nieuwe winkel zijn bestuurslid Jelle Lancée en Desmond Elkhuisen. De laatste heeft een bijzonder inspirerend verhaal: negen jaar geleden begon hij onderaan de ladder bij Haco als magazijnmedewerker en werkte zich stap voor stap omhoog. Inmiddels is hij, naast een jonge vader van drie kinderen, ondernemer in Barendrecht. “Trots” is het woord dat de avond meerdere keren viel, en bij Oudhuizen kreeg het extra betekenis. Met zijn winkel zet hij volgens velen de standaard voor wat Haco “3.0” mag worden genoemd: een moderne, toekomstgerichte woonwinkel die traditie en innovatie weet te verbinden.
Jelle Lancée (links) en Desmond Oudhuizen (rechts)
Sfeer van verbinding
Tijdens de opening genoot jong en oud van een feestelijke borrel en een uitgebreid walking dinner. De aanwezigheid van vele Haco-ondernemers uit het hele land benadrukte nogmaals het familiegevoel dat de organisatie typeert. De warme sfeer liet zien dat Haco niet alleen een winkelketen is, maar vooral een gemeenschap van ondernemers die samen successen vieren.
Een opvallende rol bij de metamorfose van de winkels is weggelegd voor de recent aangetrokken styling director. Zij wist de vestiging naar een hoog niveau te tillen, waardoor het interieur en de presentatie volgens aanwezigen zonder moeite het predicaat “3.0” verdienen. Haar frisse blik en oog voor detail gaven de winkel een uitstraling die niet alleen eigentijds, maar ook inspirerend is voor de consument.
Met de opening van de 36ste vestiging in Barendrecht bevestigt Haco zijn positie als spectaculair aan de weg timmerende speler in de woonbranche. De nieuwe winkel belichaamt ambitie, vakmanschap en ondernemerschap en geeft een blik op de toekomst van de keten.
In de laatste editie van Interior Business Magazine heeft u alles kunnen lezen over dit prachtige bedrijf. We interviewden recentelijk het gehele bestuur in de vestiging in Naaldwijk, waar ook het hoofdkantoor van Haco Groep is gevestigd.
Fotoreportage
Hieronder een impressie van de avond aan de hand van een fotoreportage.
Copyright
© 2025 Business Content Media Den Haag. Niets uit dit artikel of deze uitgave mag worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotokopie, microfilm, elektronisch, op geluidsband of op welke andere wijze dan ook, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de uitgever Business Content Media/Vakblad Interior Business Magazine.
Gerelateerde berichtgeving