De tweede editie van Workspace Design Show Amsterdam vond vorige week plaats in de RAI met twee dagen vol uitwisseling van gedachten, inspiratie en het leggen van waardevolle contacten. Voortbordurend op de vorige editie van 2023 waren er nu meer bezoekers, waren deze nog meer tevreden over de beurs en dit geldt volgens de organisatie ook voor de exposanten. De beurs heeft zich bevestigd als het belangrijkste lokale platform voor het inrichten van werkplekken.

Er waren meer dan 6.000 bezoekers in twee dagen tijd, waaronder architecten, designers, opdrachtgevers, ontwikkelaars en andere professionals uit meer dan 65 landen. Er stonden meer dan 150 exposanten op deze editie met de laatste ontwikkelingen in meubelen, akoestische oplossingen, vloerbedekking en technologie. Er waren meer dan 140 sprekers aanwezig voor meer dan 35 gesprekken op 3 podia over tal van relevante onderwerpen waar veel publiek op afkwam. De meeste bezoekers kwamen overigens uit Nederland (77,5 procent), gevolgd door Belgen (5,6 procent), Duitsers (2,8 procent) en bezoekers uit het Verenigd Koninkrijk (1,6 procent).

Het thema Activate the Senses kwam tot uitdrukking in inspirerende lounges ontworpen door bekende studio’s en de manier waarop sommige stands waren ingericht. Exposanten waren tevreden, aldus de organisatie: “In een woord: effectief. Een prima platform waar architecten en de markt elkaar ontmoeten, een goede gelegenheid om in korte tijd nieuwe relaties op te bouwen”, aldus exposant Konig & Neurath. Ook Tarkett was tevreden: “Een geweldige ervaring. We hebben belangrijke klanten, architecten en interior designers ontmoet. Ook het opnieuw contact leggen met bekende gezichten was schitterend tijdens de beurs.” Bij Vitra merkte men op: “Dit is geen typische vak beurs met de nadruk op het tonen van producten. Bezoekers komen voor de gesprekken en dat verhoogt het niveau van dit evenement. De kwaliteit van de bezoekers is buitengewoon hoog: architecten, klanten en partners van ons. Er is een gevoel dat dit evenement iets teweegbrengt en dat is heel bijzonder.”

“We wilden een show organiseren die ervoor zorgt dat mensen gaan nadenken over design, dat bezoekers zien, horen en voelen hoe gedachten tot leven komen. De energie en het enthousiasme waarmee de branche heeft gereageerd op deze editie, pas de tweede in Amsterdam, is echt ongelofelijk”, aldus de medeoprichter van Workspace Design Show, Charlie Bark-Jones. In november 2027 vindt de volgende editie plaats, opnieuw in de RAI. Veel exposanten hebben nu al geboekt voor deze editie en de organisatie verwacht een verdere groei, ook vanuit de groeiende interesse vanuit nieuwe Europese markten.
