Bijna een week geleden publiceerde Hartmann Möbelwerke GmbH bovenstaande advertentie via haar social media kanalen. Hartmann wil mensen stimuleren zich te laten vaccineren tegen het covid virus. Het leidde nogal tot wat controverse. 

Managing Director Holger Hanhardt zegt hierover in een reactie: ”Het zal u niet verbazen dat wij talrijke reacties op dit bericht hebben ontvangen. Veel positieve, maar ook een of twee wijzende vingers. Dat doe je niet, zeiden ze hier en daar. Of dat deze advertentie vrij dicht bij de limiet zat.”

”Daar waren en zijn we ons van bewust. Maar in tijden waarin we dagelijks worden overspoeld met duizenden (reclame)boodschappen, moet reclame soms luid en duidelijk zijn. En het moet af en toe een beetje opschudding veroorzaken. Alleen dan trekt het de aandacht. Alleen dan zal het emotioneel en controversieel worden besproken. Alleen dan “werkt” het.”

”Overigens, een vaccinatie tegen het Coronavirus is ook heel effectief. En dat is precies wat we in dit geval nog eens wilden benadrukken. Wij denken dat we goed geslaagd zijn.”