Hoorn, september 2025 – De Eekhoorn Dutch Furniture, Trendhopper en Samsung zijn een samenwerking aangegaan om consumenten dit najaar een unieke TV-wandoplossing te bieden. De drie sterke merken bundelen hun krachten rond de Meggy TV-kast van WOOOD, die in combinatie met Samsung’s The Frame TV exclusief bij alle 19 Trendhopper-filialen in Nederland wordt gepresenteerd.
Duurzaam en modulair meubel
Volgens Martijn Lutgerink, CEO van De Eekhoorn, groeit de vraag naar TV-wanden sterk. De Meggy TV-kast speelt hierop in met een modulair ontwerp dat bovendien duurzaamheid hoog in het vaandel draagt. Het meubel is vervaardigd uit gecertificeerd hout, afgewerkt met watergedragen verf en verpakt zonder tempex. “Met Trendhopper hebben we de perfecte partner gevonden om dit meubel breed beschikbaar te maken. De samenwerking met Samsung maakt de ervaring compleet,” aldus Lutgerink.
Inspirerende winkelbeleving
Goran Van Tol, commercieel directeur van VME Nederland (Trendhopper), benadrukt dat de samenwerking aansluit bij de visie van Trendhopper: consumenten inspireren met modieuze én verantwoorde meubels. In alle filialen staat de Meggy TV-kast opgesteld in een sfeervolle setting, voorzien van Samsung’s The Frame TV. Dit model combineert hoogwaardige (Neo) QLED 4K-kwaliteit met een esthetische functie: wanneer de televisie uitstaat, verandert deze in een schilderij. “Op en top winkelbeleving voor de consument,” stelt Van Tol.
Technologie ontmoet design
Ook Tonnie Van Schijndel, Head of Marketing TV/AV bij Samsung Electronics Benelux, ziet in de samenwerking een logische stap. “Een mooi meubel verdient geen saai zwart scherm als je even geen TV kijkt. The Frame TV komt volledig tot zijn recht in de Meggy TV-kast van WOOOD,” zegt Van Schijndel. Door de koppeling van meubel en technologie wordt de drempel verlaagd voor consumenten om bij de aanschaf van een TV-meubel ook een nieuwe televisie te overwegen.
Gezamenlijke acties dit najaar
Om de samenwerking extra kracht bij te zetten, bereiden de drie partijen gezamenlijke acties voor dit najaar. Daarmee willen ze consumenten stimuleren om een bezoek te brengen aan de Trendhopper-winkels en zelf de combinatie van design en technologie te ervaren. “Een win-winsituatie voor de consument,” besluit Lutgerink.