Vanaf vandaag liggen de dekbedden zonder overtrek van HappyBed in alle vestigingen van Beter Bed in Nederland en België. Het jonge bedrijf van oprichters Willem van den Eertwegh (24) en Sierd Zijlstra (25), dat in korte tijd al 300.000 Nederlanders wist te overtuigen, maakt daarmee de stap van online naar fysieke retail. Met de aanwezigheid in 102 winkels van Beter Bed in Nederland en België zet HappyBed een volgende stap in zijn ambitie om binnen vijf jaar marktleider in Europa te worden.
Dekbedden zonder hoes zijn in Nederland nog nauwelijks bekend. Toch groeit de belangstelling snel en verkopen de jonge ondernemers uit Eersel 40.000 dekbedden per maand in Nederland, België, Duitsland en enkele andere Europese landen. “We zien dat steeds meer mensen de overstap maken, omdat het bed opmaken sneller en eenvoudiger wordt,” zegt medeoprichter Willem van den Eertwegh. “Via Beter Bed bereiken we nu ook consumenten die ons product liever eerst in handen hebben, in plaats van online te bestellen. De aanwezigheid in de winkels van Beter Bed in Nederland en België helpt ons uit te groeien tot de nummer één van Europa.”
Voor Beter Bed betekent de samenwerking een kans om het assortiment te verbreden met een product waar al vraag naar is. De dekbedden krijgen een prominente plek in de winkels, compleet met displays en testexemplaren. “We volgen HappyBed al een tijdje en zien het als een waardevolle toevoeging,” zegt Barbara Besamusca, Category Manager textiel. “We kregen in onze winkels zelfs al vragen van klanten of we HappyBeds verkochten. Met deze samenwerking kunnen we nu voldoen aan die vraag.” Het is bovendien de eerste keer dat een HappyBed via een grote fysieke retailketen in Nederland en België verkrijgbaar is, waarmee Beter Bed een primeur in de markt heeft.
Meer dan 300.000 Nederlanders slapen inmiddels onder een HappyBed, en de vraag groeit. De jonge ondernemers verwachten dat de samenwerking met Beter Bed deze groei verder versnelt. “Omdat onze dekbedden vaker gewassen kunnen worden en snel drogen, zijn ze hygiënischer dan traditionele varianten,” zegt medeoprichter Willem van den Eertwegh. “Dat maakt ze praktisch voor gezinnen met jonge kinderen en mensen die moeite hebben met het opmaken van hun bed. Ook zien we belangstelling vanuit zorginstellingen, vrachtwagenchauffeurs en kampeerders. Uiteindelijk willen we dat mensen niet meer spreken van een dekbed zonder overtrek, maar gewoon van een HappyBed.” Op de foto de oprichters Willem van den Eertwegh en Sierd Zijlstra.