Walter van de Griendt, CEO van Morres in Interior Business Magazine:

“Met ons vernieuwde winkelconcept zijn we een category killer in vrijwel alle segmenten. Hier vind je de grootste slaap-, bad-, woontextiel- en verlichtingsafdelingen. We zijn een destination, een bestemming. Sommige klanten rijden tot anderhalf uur om ons te bezoeken en wij moeten ervoor zorgen dat ze vinden wat ze zoeken. Maar als bestemming willen we ook meer bieden dan een gewone winkel. Je kan hier bijvoorbeeld een tentoonstelling meepikken, genieten van een divers aanbod van animatie en lekker eten met het hele gezin.”

‘category killer’…

Steven Verraes, CEO van Meubar in Interior Business Magazine:
“De winkels hebben geen eenheid meer in uitstraling, de herkenbare stijlen vervagen door mix en match van stijlen. Dat is wat consumenten steeds meer willen, losbreken van een vaste stijl. Maar het opmerkelijke is, omdat zoveel mensen dit willen het toch weer een uniformiteit in stijl oplevert. Alles lijkt op elkaar op dit moment. Dat is lastig verkopen, tenzij op prijs en levertijd.” Daar- naast is de industriële look met grof hout en veel metaal als stijl nog steeds veelgevraagd, al loopt de vraag in Nederland wel licht terug: “Het gaat als trend nog wel een jaar mee, maar bij jullie is men al weer op zoek naar iets anders. Nederland loopt altijd een beetje voor, jullie zijn handelaren en reizen veel, zien veel. Wij Belgen zijn honkvaster, wij zijn nog een maakland.”

Heeft u nog geen abonnement? KLIK HIER EN JOIN THE CLUB. We maken het magazine met liefde voor de branche. Fijne dagen en een mooi en gezond 2020!