Albert Buck van Buco Wooncentrum in Weert in Interior Business Magazine:

“We hebben geen webshop. Ik vind ons assortiment er niet geschikt voor, wat we bij Buco doen is vooral veel
maat- en advieswerk. Online shoppen gaat toch wel om snellere handel. Bovendien: Ik vind dat als je dat doet, dat je het goed moet doen en daar de tijd, middelen en mensen op moet zetten. Met de website profileren we ons wel, we laten zien wat we in huis hebben, waar we vandaan komen, we bieden inspiratie en tonen de
aanbiedingen.”

Hans van den Oord van MAS Interieur uit Den Haag in Interior Business Magazine:

“We doen wat we kunnen als het gaat om duurzaamheid. We scheiden uiteraard
verpakkingsmateriaal en doen huisbezoeken of kleine
bestellingen op onze mooie knalrode MAS-fiets.
En onze bus die binnenkort vervangen moet worden,
zal waarschijnlijk een elektrische opvolger krijgen.
Duurzaamheid kan je echter ook vertalen in kwaliteit.
Als jij iets bij IKEA koopt wat lekker goedkoop
is, dan zit daar een aardige blok polyether in, dat
je na 3 jaar weer kan weggooien. Is dat duurzaam?
Nee, niet echt. Maar koop je een bank van Cassina,
dan heb je daar minimaal 15 jaar plezier van. De
frames en banden zijn nagenoeg onverslijtbaar en hij
is heel makkelijk te herstofferen. Dat is het verhaal;
duurzaamheid door kwaliteit. En er zijn nieuwe toekomstvisies.
Meubels vervaardigd uit PET-flessen, of uit de veelbesproken plastic soep in de oceaan.
Toch een mooie gedachte dat zeer ongewenst afval
in de zee uiteindelijk ‘aan land’ is gekomen en verder
leeft als stoel of kast, maar volledig hergebruik staat
helaas nog in de kinderschoenen.”

Hans van den Oord: ”een bank van Cassina, daar heb je 15 jaar plezier van..”

Robert Plaisier van Plaisier Interieur uit Rotterdam in Interior Business Magazine

“Ik zie een steeds grotere behoefte aan advies. Mensen worden via allerlei kanalen overstroomd met beelden en ideeen. Wij moeten hen helpen een keuze te maken via een goed plan. Dat doen we met onze eigen mensen, maar ook steeds vaker met externe stylisten en architecten. Dat kan prima, zolang er heldere afspraken worden gemaakt over wie wat doet. We organiseren in de winkel ook evenementen voor stylisten en architecten en vinden het ook prima wanneer zij hun klanten meenemen naar de winkel. Maar wel van tevoren duidelijke afspraken maken over de samenwerking met van twee kanten commitment. Daarom doen we altijd eerst een intake gesprek met een externe ontwerper, om te kijken of we bij elkaar passen. Onze relaties, of het nu met leveranciers, medewerkers of ontwerpers is, zijn altijd gericht op de lange termijn. Op vertrouwen en groei.”

Plaisier Interieur

 

Heeft u nog geen abonnement? KLIK HIER EN JOIN THE CLUB. We maken het magazine met liefde voor de branche. Fijne dagen en een mooi en gezond 2020!