Op 25 en 26 september opende Dutch Interior, samen met partner Key West Bedding, de deuren van haar Experience Center in Barneveld weer voor de tweejaarlijkse Dutch Interior Days. Tijdens dit zakelijke event presenteerde de interieurgroothandel haar nieuwste collecties aan klanten.

Het waren vooral de Nederlandse en Belgische klanten die het compleet vernieuwde Experience Center komen bewonderen en genieten van de welbekende Dutch Interior gastvrijheid. Eerder deze maand, tijdens Maison & Objet in Parijs, presenteerden 3 van de merken al een selectie van de najaarscollecties aan het wereldwijde publiek.

 

Tijdens de najaarseditie van het event waren klanten van harte welkom om de nieuwste collecties van Eleonora, By-Boo, Sevn, Urban Cotton en partner Key West Bedding te bewonderen. Daarnaast stond het vieren van de samenwerking centraal tijdens deze dagen.

 

 

Er hing dan ook een feestelijke en bruisende sfeer waarin klanten het ontdekken van de nieuwe collecties afwisselden met het genieten van de goed verzorgde Dutch Interior Hospitality. De tweede en laatste avond van het event werd extra feestelijk afgesloten met entertainment.

De highlights per merk
Interior Business Magazine bracht naar goede gewoonte een bezoekje aan de showroom om zelf de nieuwe collecties van de vijf merken te aanschouwen. Vijf merken, met ieder een eigen identiteit, die elkaar aanvullen als het gaat om de collectionering van een compleet interieur.

 

 

Bij binnenkomst valt je oog meteen op de Sevn-collectie waarbij bank Ovie, met een grote knuffelhoek als nieuw element gepresenteerd staat. Maar de nieuwkomer bij Sevn die er met kop en schouders bovenuit steekt is toch wel bank Elise: een simplistisch design met een hoek van 45 graden waardoor de opstelling bijzonder is.

 

Ook de By-Boo collectie tref je op de begane grond. Ook deze collectie van By-Boo is uitgesproken, speelt in op verschillende woonstijlen en is bedoeld om sfeer te maken. Bordspellen van marmer, geurstokjes en een opvallend brede collectie aan zitmeubelen maakt de By-Boo collectie niet alleen bold, maar ook zeker verrassend.

Boven in het Experience Center zat kunstenares Anick de Rouw live te schilderen. Het is een ware beleving om kunst op deze manier tot leven te zien komen en een mooie weerspiegeling van wat kunst kan doen.

Eleonora verraste haar klanten met een breed scala aan houtsoorten. Naast donkerbruin en zwart brengt het meubelmerk deze editie ook lichte houtsoorten waaronder een eigen ontwerp in Scandinavische woonstijl. Partner Key West Bedding werd deze editie ook druk bezocht. Naast hun altijd geliefde Business Class collectie, brengen ze deze editie een reeks aan verfrissende slimframe boxen in rustgevende nudetinten. ”Een tijdloos en elegant slaapkamerontwerp is daarbij key.”

Een feestelijke afsluiter
Dinsdagavond werd tijdens een feestelijke afsluiter het glas geheven met klanten en collega’s. Eric Zwanikken, commercieel directeur Dutch Interior: “We zijn dankbaar voor een geslaagde editie van de Dutch Interior Days. Collega’s hebben hard gewerkt aan o.a. de collecties, het Experience Center en alles rondom het event zelf. Dan is het een cadeau dat klanten ook weer naar deze editie van de DID komen, geïnspireerd zijn door de collecties en genieten van onze gastvrijheid. Geweldig om dat zo met elkaar te kunnen vieren. We kijken ernaar uit dat de collecties vanaf vandaag door iedereen te bewonderen zijn. In ons Experience Center en online.”

 

Fotoreportage