Dutch Interior, het bedrijf uit Barneveld achter merken zoals By-Boo, Eleonora, Urban Cotton, Isaa en Sevn zorgt voor een doorstart van het onlangs gefailleerde Rivièra Maison. Dat maakte Michael Schakel, CEO van Dutch Interior, dinsdagochtend aan Interior Business Magazine bekend. “Het past binnen onze filosofie en we kijken er naar uit om het sterke merk weer nieuw leven in te blazen.”
Vincent van Grinsven, namens Dutch Interior: “We zijn heel blij met deze overname. De curator heeft echt overuren gedraaid zodat we als Dutch Interior konden doorpakken met dit mooie merk. We gaan niet door met de winkels, deze hebben we dan ook niet overgenomen. De winkels sluiten eind deze maand. We nemen de groothandel activiteiten over en willen het merk weer tot een succes maken bij de dealers.”
Hij vervolgt: “We houden Rivièra Maison ook echt gescheiden van onze andere merken. Het behoudt de eigen identiteit en collecties. Ze zijn als merk heel goed in het samenstellen daarvan en we laten dit los staan van de ontwerpen voor onze andere merken. De komende weken en maanden gaan we besteden aan het heropstarten van de levering aan dealers, het inlopen op de backorders. Tussen het faillissement en nu is er niets uitgeleverd aan de retailers en dat moeten we zo snel mogelijk zien in te halen. We moeten de voorraden weer aanvullen. We moeten vooral snel inzicht krijgen in wat we moeten doen om het merk sterk terug te laten komen, ook op logistiek gebied: waar staan de containers, waarin liggen de verschillen met de logistieke processen waar we al ervaring mee hebben voor de andere merken? We moeten het allemaal zo snel mogelijk uitdokteren en ons eigen maken.”
“We zijn nogmaals heel trots op deze overname en zien veel potentie in dit sterke merk. Het is een mooie toevoeging aan ons bestaande programma van merken en we gaan er alles aan doen om er een succes van te maken.”
Henny van Straaten, eigenaar van Maison Nijmegen en columnist van Interior Business Magazine, reageert zeer verheugd op het nieuws van de doorstart: “Dit is zeer positief nieuws. Dutch Interior is een bedrijf dat goed weet wat er in de markt speelt, deze overname past goed bij hun merken, vind ik. Voor mij is het ook fijn dat onze grootste leverancier behouden blijft. Ik ben net zo benieuwd als iedereen naar deze voortzetting en ik heb er alle vertrouwen in dat het succesvol gaat verlopen.”
Copyright
© 2025 Business Content Media Den Haag. Niets uit dit artikel of deze uitgave mag worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotokopie, microfilm, elektronisch, op geluidsband of op welke andere wijze dan ook, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de uitgever Business Content Media/Vakblad Interior Business magazine.