Het Belgische merk Ethnicraft moedigt haar consumenten aan om ‘in het moment te leven’, de dagelijkse drukte te ontvluchten en de kleine, alledaagse momenten te koesteren. “De kernboodschap is om bewust aanwezig te zijn, in verbinding te treden met de omgeving – of dat nu met de natuur is of met het gezelschap waarin men zich bevindt. De nieuwe outdoor meubels van Ethnicraft helpen de consument hierbij en creëren buitenruimtes die uitnodigen tot reflectie, verbinding en ontspanning, oftewel: ’to seize your moment'”. aldus het merk.
Tot leven gebracht door de lens van modefotograaf Laure Van Hyfte, vangt de huidige promotiecampagne dit ethos in een adembenemende setting. Gefotografeerd in het Provençaalse dorp Valréas, in Zuid-Frankrijk. Over de collectie: “Teruggewonnen teakhout maakt zijn debuut in deze buitencollectie. Dit nobele materiaal wordt gewonnen uit ontmantelde structuren in Indonesië en wordt door bekwame ambachtslieden getransformeerd tot eigentijdse meubels die het rijke karakter van hun geschiedenis in een nieuw hoofdstuk meenemen.”
“Zorgvuldig geweven details, vervaardigd uit duurzaam, weerbestendig en volledig recyclebaar multifilamentkoord, zorgen voor een verfijnde, moderne toets. Gebruikt in loungestoelen, banken en tafels, verbinden deze elementen comfort en stijl, terwijl ze een milieubewuste manier van design ondersteunen.”
“Onze met de hand afgewerkte betonnen oppervlakken zijn niet alleen weerbestendig en duurzaam, maar ze hebben ook een strakke, moderne afwerking die verfijning en weerbaarheid combineert. Een beschermende toplaag zorgt voor eenvoudig onderhoud en duurzaamheid, waardoor deze tafels ideaal zijn voor elke buitenomgeving. Organische lijnen en zachte, aardse tinten geven vorm aan deze collectie. De Canyon eettafel, met een sculpturale basis die doet denken aan kronkelende rotsformaties, en de Corbey lounge collectie, met gevlochten texturen geïnspireerd op strandmanden”, zo besluit Ethnicraft.