spoga+gafa, de grootste beurs voor garden lifestyle en BBQs, gaat de opzet van de vakbeurs wijzigen voor de komende editie in 2026. Van 22 tot en met 24 juni 2026 gaan deze veranderingen zichtbaar zijn voor de bezoekers on der het motto ‘growing forward’. Deze aanpassingen zijn in overleg met de stakeholders vanuit de branche opgezet.

“Growing forward staat voor de verdere ontwikkeling van de beurs met de belangen van de industrie in het achterhoofd”, aldus Claudia Maurer, Directeur van spoga+gafa (foto hierboven). “We wijzen op de belangrijkste trends en promoten de uitwisseling tussen onze themawerelden voor nog meer gerichte zakelijke mogelijkheden en nog meer duiding van het aanbod. Op deze manier zal spoga+gafa de rol als centraal business platform extra onderstrepen en de inspiratiebron zijn voor de internationale garden lifestyle.”

De vertrouwde thema’s Living (Decoration & Furniture), Creation&Care (Equipment en technologie voor tuinontwerp, planten en zorg voor planten) en BBQ blijven de centrale zuilen van spoga+gafa. Zij worden uitgebreid met nieuwe afdelingen in 2026 die een weerspiegeling zijn van de huidige marktontwikkelingen en zich ook richten op extra doelgroepen van bezoekers.

Outdoor Adventure

De nieuwe themawereld Outdoor Adventure weerspiegelt de groeiende behoefte in het dagelijkse leven aan lichamelijke oefening, outdoor en avontuur. Of het nu kamperen, hiken, vissen of sport en spel in de tuin is: Outdoor Adventure brengt producten bij elkaar die een outdoor lifestyle en functionele oplossingen voor jong en oud combineren.  Hiermee richt de beurs zich dus op een brede groep van vak bezoekers. Van dealers uit de segmenten sportartikelen, kamperen, reizen en outdoor lifestyle tot DIY stores, discounters, warenhuizen en eCommerce.  Tijdens de editie van dit jaar werd hier al een opzet van getoond, met veel succes aldus de organisatie.
Object.Europe – 100% design. 100% selected.

Object.Europe is een nieuwe sectie met outdoor design collecties uit Europa. Hoge kwaliteit in ontwerp en uitvoering, volledig in Europa geproduceerd op duurzame wijze en onder eerlijke arbeidscondities met korte leverketens. Waar design een lifestyle wordt, in de woorden van de organisatie. Deze afdeling wordt ontwikkeld en samengesteld door Angelika Müller, redacteur en uitgever van het magazine H.O.M.E. Deze nieuwe sectie is gericht op architecten, interieurdesigners en beslissers uit de horeca, onroerend goed en het hoge segment van de retail.

Flavour Market

Vanaf 2026 zal om het jaar de BBQ hal worden verrijkt met de Flavour Market. Deze Flavour Market – proeven en netwerken- is een andere manier van producten presenteren met de nadruk op sauzen, marinades, kruidmixen en dranken, naast vlees en worsten, koeloplossingen en verse kruiden. Niet zozeer interessant voor bezoekers die op zoek zijn naar meubelen maar gegarandeerd een prikkeling van de zintuigen.
Garden Sourcing Hub

Ook nieuw is de Garden Sourcing Hub met Aziatische aanbieders met producten die in een hoog volume voor een lage prijs worden aangeboden aan groothandels of in productie voor derden. Deze afdeling is fysiek gescheiden van de aanbieders van producten in hogere segmenten. U kunt zelf wel invullen waarom hiervoor is gekozen, zowel voor het toelaten van deze zeer competitieve volumeproducenten als voor het strikt scheiden van de ene afdeling voor het lagere segment en het andere voor een hoger segment.

Deze extra initiatieven zijn voor het eerst op deze wijze te zien tijdens spoga+gafa 2026 van 22 tot en met 24 juni 2026 in Keulen.

www.spogagafa.com