Jan Merkus is hoorbaar enthousiast wanneer hij vertelt over wat er het afgelopen jaar heeft plaatsgevonden achter de schermen bij Tower Living. “We hebben een jaar lang hard gewerkt aan een nieuwe branding voor ons bedrijf.  Maar nog veel belangrijker: we hebben dankzij een category management systeem een ommezwaai gemaakt naar een bredere waaier van stijlen in onze collectie.”

Het resultaat hiervan is te bewonderen tijdens de huisshow van Tower Living van 23 tot en met 26 april aanstaande in de showroom in Nijmegen.

Meer onderscheid om een bredere doelgroep aan te spreken
“Dankzij dit systeem hebben we een veel beter inzicht gekregen in wat we ontwerpen, laten maken en verkopen. We zijn van nature teveel bezig geweest met hetzelfde signatuur en vaak ook op hetzelfde prijsniveau. We kunnen nu veel beter differentiëren en dit heeft geleid tot meer onderscheidende modellen in diverse stijlen.” Naast de vertrouwde landelijke en industriële modellen levert Tower Living nu bijvoorbeeld ook modellen in de stijlen Etnic, Japandi en Hotel Chic. “We hebben dus ook de showroom op deze uitbreiding van stijlen aangepast. Het is een complete metamorfose geworden.”

Uitbreiding
Om aan te geven hoezeer deze omslag tot een uitbreiding van modellen heeft geleid noemt Jan enkele getallen: “Vijftien nieuwe zitgroepen, acht nieuwe programma’s, vijftien nieuwe stoelen met nieuwe stoffen. De bezoekers zullen tijdens de huisshow niet weten wat ze zien. Het wordt een feest om bij ons rond te lopen en we maken er ook een feestje van. Op alle dagen bieden we lekker lunches aan en wordt er wat lekkers bij de koffie geserveerd.

Op maandag is er een walking dinner tussen vijf en acht uur, met verassende en verfijnde gerechten. We verloten ook een reis naar de beurs Maison & Objet in Parijs voor dit najaar, vier dagen volledig verzorgd. We voelen echt dat we iets te vieren hebben en willen dit gevoel delen met onze klanten.”

Aangenaam verrast
Het wordt dus een huisshow om niet te missen en Jan vertelt dat het feestelijke gevoel van de nieuwe uitstraling en de nieuwe collecties binnen het gehele bedrijf worden gedeeld: Van het kantoor tot het magazijn, van de verkoop tot ikzelf. We zijn allemaal enthousiast over de nieuwe weg die we zijn ingeslagen. Voor sommige klanten die langskomen straks zal het misschien van tevoren de zoveelste huisshow lijken, maar wanneer ze binnen zijn zullen ze aangenaam verrast worden.”

Banken op voorraad
Ook nieuw is dat Tower Living binnenkort een groot deel van de bankencollectie op voorraad heeft. Jan: “Eerder was het zo dat er relatief lang op banken moest worden gewacht terwijl de andere items voor een interieur al klaar stonden voor verzending. Dit hebben we nu opgelost door een voorraad in banken aan te leggen waardoor we deze binnenkort ook net zo snel kunnen leveren als de overige producten. Dit zijn klanten ook van ons gewend. Uiteraard hebben we niet alle uitvoeringen op voorraad, maar ik denk dat we met de gekozen stofferingen het grootste deel van de vraag kunnen opvangen.”

Voor het gehele interieur
Hij is ook blij dat klanten nu bij Tower Living terecht kunnen voor het gehele interieur in het bredere segment. “Dankzij het category management systeem zijn we nu in staat om nog completer te ontwerpen en te laten produceren. De collectie is voor mijn gevoel nu echt up-to- date. We hebben veel gereisd en veel gesproken met onze toeleveranciers om deze koerswijziging in gang te zetten en het staat nu als een huis. Ik kan eigenlijk niet meer wachten tot de 23e!”, zo besluit hij zeer enthousiast.
De huisshow bij Tower Living is van 23 tot en met 26 april in de showroom aan de Groothandelsweg 7 in Nijmegen. Meer informatie: www.towerliving.nl/huisshow-april-2023

Openingstijden Huisshow
Zondag van 10.00 uur tot 17.00 uur
Maandag van 09.00 uur tot 21.00 uur
Dinsdag van 09.00 uur tot 18.00 uur
Woensdag van 09.00 uur tot 18.00 uur

Video

Copyright
© 2023 Business Content Media Den Haag. Niets uit dit artikel of deze uitgave mag worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt door middel van druk, fotokopie, microfilm, elektronisch,  op geluidsband of op welke andere wijze dan ook, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de uitgever Business Content Media/Interior Business Magazine.