De wereld zoekt naar vernieuwende manieren om te communiceren en zo de economie weer op gang te krijgen. In aanloop naar imm cologne/LivingKitchen lanceert organisator een digitaal pllatform om bezoekers en exposanten alvst aan ellkaar te koppelen. Vele andere beurzen gingen hen al voor en het is een beproefde methode gebleken. De online Connect Hub informeert en inspireert het hele jaar door, zo hoopt Messkoeln.

Er wordt tijdens de komende editie van de beurs in Keulen zelfd een hal voor ingericht om Connect Hub te promoten. Netwerken, informatie uitwisselen en teambuilding tussen beursbezoeker en exposant. Dat zijn de functies van dit nieuwe platform. Samen oplossingen vinden voor de uitdagingen van het Nieuwe Normaal. De tijd van de toekomstvoorspellers is voorbij, zegt men in Keulen. De toekomst is nu en concrete oplossingen voor het doen opleven van de economie zijn broodnodig.

“Onze beurzen zijn altijd discussieplatforms geweest voor vragen over de toekomst”, aldus Matthias Pollmann, bestuurlijk verantwoordelijke voor de thema’s meubelen, inrichting en design bij Koelnmesse. De afgelopen zeven jaar organiseerde de beursorganisatie het jaarlijkse imm cologne Congress. Das Haus is een ander voorbeeld van vooruit denken. FutureKitchen was iets soortgelijks vorig jaar, ontworpen door Alfredo Häberli. Met Connect Hub start het volgende hoofdstuk in het concretiseren van de toekomst.

Connect Hub en de nieuwe hal 1plus richten zich op het nog meer vervlochten raken van wonen en werken, wat voor vele thuiswerkers inmiddels vanzefsprekend is geworden. Ook de verdere integratie van de keuken in de woning komt langs bij Connect in hal 1plus.  Ook thema’s als energiemanagement, mobiliteit, logistiek, telecommunicatie, healthcare, technology en cultuur komen voorbij. Samengevat in een Connected huis met allerlei smart home snufjes.

Het platform Connect Hub moet een interactief festival van gedachten over het wonen en werken van morgen worden. Leven we morgen duurzamer dan nu? Wat verwachten consumenten van leveranciers op dit gebied? Online kijken en kopen als gemak en als brug naar andere branches? Connect Hub nodigt uit om zich met elkaar te verbinden.
Exposanten kunnen nieuwe producten tonen en workshops, vergaderingen en events organiseren online, met hulp van het Connect-Team van Messekoeln. Voor, tijdens en na de beurs. Eigenlijk wat vakbladen in gedrukte vorm deden en hoe ze ook vaak zijn ontstaan: als spinoff van een beurs. Connect Hub brengt nu ook alle hierboven genoemde gebieden bij elkaar online. Daarmee is het beurs, congres, network event en showroom tegelijk. De toekomst van vele fysieke beurzen, zeker wanneer men het reizen van en naar een beurs niet meer ziet zitten. Van Milaan tot Singapore, van Frankfurt tot Chicago; overal zijn dit soort sites met socials gemeengoed aan het worden.

Tegelijk wil Koelnmesse natuurlijk dat mensen fysiek de beurzen blijven bezoeken, dus is de Connect hal aantrekkelijk aangekleed en worden er voordrachten gehouden volgens aloude beurstraditie. Minstens drie per dag.
Er is ook een media lounge voor interviews en live verslagen. De beurs verzorgt zelf dagelijks uitzendingen en impressies online, met presentatie en duiding. Speciaal voor bezoekers die niet iedere dag langs kunnen of willen komen. Omdat het laatste deel van de beurs ook voor consumenten toegankelijk is zal dit de toon zijn van de presentatie: toegankelijk en uitnodigend. Connect Hub creates community, in goed Duits.

www.immcologne.de