De Belgische producent van raamdecoratie en de Nederlandse trendsetter op het vlak van krijt- en kalkverf lanceren samen een stoffencollectie. De stoffen die Inside op de markt zal brengen zijn gebaseerd op het rijke kleurenschema van Pure & Original.

Inside maakt al geruime tijd furore binnen de interieurbranche dankzij hun hyperactieve aanpak. Zo lanceerden ze in het begin van 2018 reeds een collectie stoffen van de hand van designer Remy Meijers. Uit goede bron werd vernomen dat er nog minstens 1 top designer is die een collectie zal lanceren samen met Inside, later dit jaar. In het najaar van 2017 lanceerde de fabrikant tevens een zeer decoratieve rolgordijn collectie waar ook linnen stoffen in terug te vinden zijn. Ze ontwikkelden een bijzonder procedé om hun meest succesvolle stoffen uit de vouw- en overgordijn collecties, te kunnen gebruiken als rolgordijn stof.

Het was op Salon Residence (Singer, Laren), waar zowel Inside (met Remy Meijers) als Pure & Original exposant waren, dat de bedrijven elkaar beter leerden kennen. “De samenwerking is op zich een zeer logische stap: interieurarchitecten zijn namelijk steeds op zoek naar een perfecte match tussen de muur- en de raambekleding. Ook voor de retailer wordt het op deze manier beduidend makkelijker Pure & Original echt als interieurconcept te gaan verkopen. De sterke internationale aanwezigheid van Pure & Original zal ook INSIDE toelaten om zich verder te ontplooien in Europa”, aldus de Belgen.

Pure & Original werd 10 jaar geleden opgericht door de Nederlander Erwin Floor en wordt wereldwijd in meer dan 20 landen verkocht. In de fabriek in België maakt Pure & Original zelf haar kleuren. Inspiratie wordt gehaald uit de natuur, steden, kunst en mensen; en creëren hiermee de nieuwste kleuren voor Pure & Original. Ook bij Inside (opgericht in 1992, 75 medewerkers en een omzet van circa 10 miljoen euro) worden nog steeds in België vouwgordijnen, overgordijnen, rolgordijnen, paneelgordijnen en zelfs een zelfklevende textiel voor raambekleding geproduceerd. In het volgende nummer van Interior Business Magazine lees je een uitgebreid interview met de directeur van Inside, Stieven Victor.