Introductie nieuwe Black Label collectie van Pure
Kwalitatief hoogstaande collectie voor ‘de betere woonwinkel’

Ontworpen in Nederland, geproduceerd in Europa

Pure Furniture staat voor een belangrijke mijlpaal. Op 7 en 8 juni lanceert het bedrijf uit Hillegom de geheel vernieuwde ‘Black Label collectie’. Black Label staat voor een gestandaardiseerde collectie, die zorgvuldig is ontwikkeld en ontworpen met behulp van de 2 in house designers Karsten van Wooning en Falco Vile. Black Label kenmerkt door stijlvolle en kwalitatief hoogstaande meubelen en gaat, als totaalconcept, vermarkt worden richting de betere woonwinkels. ‘’Alles wordt gemaakt in onze prachtige fabriek in Europa. We zijn dus gelukkig niet afhankelijk zijn van opgeblazen transportmarkten,’’ zegt ceo Nils Verhoeven. De makers van Black Label benadrukken samenwerking en partnerships met de winkelier. ‘’Door middel van een geraffineerde shop-in-shop presentatie van ons concept kun je een verdubbeling van de Black Label omzet bewerkstelligen.’’

In de prachtige, volledig gerestylede showroom spreken we Nils Verhoeven, business developer Bart de Bruijn en Manager en sales consultant Stefan Beek over Black Label.

Power
Bart: ‘’Black Label is een label van Pure Furniture. Pure Furniture is een volumespeler, een bronleverancier. In Roemenië werken zo’n 430 mensen in de productie. Pure produceert seriematig eigen collecties en maatwerk. Zo’n 70% van de productie wordt buiten Europa verkocht. Maandelijks zijn er zo’n 70 à 80 trailers onderweg naar klanten. Die klanten zijn vooral groothandels en winkelketens die producten voor hun eigen merk laten produceren. Daarnaast werkt Pure veel met projectinrichters.’’ Stefan: ‘’Pure Home Collections maakt eetkamerstoelen, fauteuils, poefs en banken in leer en stof, eettafels, salontafels, dressoirs, bedden, kasten en meer. Alles bij elkaar heeft Pure meer dan 400 modellen in de collectie, die allemaal weer opties kennen voor materiaal, kleur en afwerking. En alles voor zeer concurrerende prijzen.’’

Black Label: een concept

Maar Black Label, dat is totaal andere ‘koek’. De gestandaardiseerde Black Label collectie ontwikkelde zich gestaag tot het hoogwaardige concept waar het nu voor staat. “We stelden ons 3 jaar geleden de vraag waarom we niet een eigen label zouden kunnen opzetten,” vertelt Nils. Een beperkte collectie, deels uit voorraad leverbaar met het unieke DNA van Pure. “We willen onze klanten niet in de wielen rijden, dus een eigen label moet met een eigen collectie worden samengesteld. Het is helemaal nieuw. We hebben high tech productiefaciliteiten in Europa, dus het kan. Inmiddels is het doorontwikkelde label helemaal af en klaar om vermarkt te worden.’’

Black Label is een kwaliteitsconcept. Nils: ‘’Nederland is een zeer competitieve markt en de prijzenoorlog in het lage- en laagmiddensegment, daar kunnen en willen wij niet in mee. Black Label richt zich op de betere woonwinkel, waarbij we de nadruk willen leggen op samenwerking in de vorm van partnerships en ontzorging.’’

 

In house designers Karsten van Wooning en Falco Vile

Nederland is een zeer competitieve markt en de prijzenoorlog in het lage- en laagmiddensegment, daar kunnen en willen wij niet in mee’

Ontzorging

Bart, in het verre verleden o.a. 12 jaar werkzaam bij Theo Eichholtz, de opperkoning aller meubelconcepten: ‘’We willen de winkelier echt gaan ontzorgen. Laat ons nou bepalen hoe je ons concept binnen een winkel het best kunt vermarkten. We kunnen talloze voorbeelden noemen waarbij we met ons concept shop-in-shops hebben gecreëerd op de winkelvloer, waardoor je de omzet zag verdubbelen. Dat conceptuele denken willen we samen met onze klanten integreren in de samenwerking. Wij willen weer bereiken dat je een plaats in de winkel krijgt, maar dan ook écht een plaats. Niet dat je die ene tafel nergens meer terug kunt vinden.’’ Stefan: ‘’In Engeland hebben we bijvoorbeeld bij Barker & Stonehouse geweldige resultaten geboekt na de implementatie van ons concept dankzij onze manier van samenwerken.’’ Bart: En we monitoren voortdurend de cijfers. Waar moeten we in een bepaalde collectie iets aanpassen? Welke items doen het goed, welke meubelen lopen minder in een bepaalde winkel? Zo optimaliseren we samen met de winkelier het eindresultaat.’

‘In Engeland hebben we bij Barker & Stonehouse geweldige resultaten geboekt’ 

Klasse en allure

Nils: ‘’In Nederland heb ik genoeg winkels in het vizier waar ons concept echt mooi zou aansluiten. Ik ben bijvoorbeeld erg gecharmeerd van winkels als ’t Looijershuis, De Toren in Breda, Raw Interiors en het Posthuys in Bergschenhoek. We zoeken klanten die echt waardering hebben voor de kwaliteit van bijvoorbeeld de afwerking van het product. Ik ben er zeer overtuigd van dat Black Label in dat soort winkels een succes wordt.’’

De collectie laat zich kenmerken als rustig en zeer stijlvol. De nadruk ligt op kwalitatief hoogstaand gefabriceerde meubelen. Nils: ‘’Vakwerk en kwaliteit willen we uitstralen. Prachtig en hoogwaardig hout, mooie materialen en de rust van een totaalconcept. ‘Vintage’ en ‘industrieel’, dat soort etiketjes, daar willen we helemaal vanaf. Het is gewoon een mooie chique collectie die klasse en woongenot uitstraalt en bijdraagt aan het succes van de winkeliers waar we een partnership mee aangaan.’’

‘Vintage’ en ‘industrieel’, dat soort etiketjes, daar willen we helemaal vanaf’

Over Nils Verhoeven
Als negentienjarige ging Nils aan de slag in de onderneming van zijn vader, Hamefa Furniture. Hij startte in de productie en ging al snel met een busje het land door om klanten te bezoeken. In ’96 ging hij mee op reis naar het Verre Oosten. “Ik bleek er veel gevoel voor te hebben en rolde in de verkoop en in ontwerp.” Nils leerde in die jaren Alberto Nervo en Roland van Dooren kennen, die de fabriek in Roemenië runden. Vanaf 2009 werken ze samen. Nils houdt zich bezig met productontwikkeling en de commercie, Roland is de expert op operationeel gebied en op het gebied van hout, Alberto is de leerexpert. “Een ideale mix”, zegt Nils. Inmiddels is Pure Furniture een wereldspeler, een prima omgeving om Black label optimaal te vermarkten.

 

PARTNER WORDEN?
René Thuijs +316 54 96 2121 of mail naar info@pureblacklabel.com
Black Label by PURE Flagshipstore
Marconistraat 23 – 2181 AK Hillegom
www.pureblacklabel.com
Huisshow en lancering Black Label collectie: 7 en 8 juni 2021