JYSK heeft op één dag twee nieuwe winkels geopend in Nederland. Zowel in Beuningen als in Harderwijk gingen woensdag 14 december voor het eerst de deuren open. Ook in Sliedrecht was het feest: daar is de bestaande winkel volledig vernieuwd.

De nieuwe winkel in Beuningen bevindt zich op winkelpark De Heuve langs de A73. In Harderwijk zijn de deuren geopend aan de Deventerweg. Beide winkels hebben een omvang van ongeveer 1500 vierkante meter en zijn volledig ingericht volgens het nieuwste concept van de Deense retailer.

JYSK vierde de openingen woensdag met een koffiekar, koeken, muziek en een blauwe loper. Er zijn verschillende openingsacties, met kortingen die oplopen tot wel 70 procent. Ondanks de vrieskou wisten veel mensen de winkels in Beuningen en Harderwijk meteen te vinden. “Het liep vanaf de eerste minuut storm. Ik ben erg blij met de voortvarende start”, zegt Frank Christant, Country Director van JYSK in Nederland, België en Frankrijk.

Met de twee winkelopeningen komt de teller op 103 winkels in Nederland. “We willen de komende jaren verder doorgroeien in Nederland, om zo nog dichter bij de klant te zijn”, vertelt Christant. Het doel is om minimaal 130 winkels te openen. Ook wil JYSK uiterlijk in 2024 alle bestaande winkels hebben omgebouwd naar winkelconcept 3.0. De afgelopen weken is de winkel in Sliedrecht volledig vernieuwd. Sinds de heropening staat de teller op 62 winkels volgens het nieuwste concept.

“We gaan in volle vaart door met verbouwen, want we zien dat klanten het nieuwe winkelconcept waarderen. Als volgende zijn de winkels in Dronten en Zutphen aan de beurt”, aldus Christant. Het nieuwste winkelconcept van JYSK is voorzien van een houtlook vloer en sfeervolle verlichting en biedt klanten nog meer inspiratie. Zo zijn er drie voorbeeldkamers, ingericht volgens de laatste trends en collecties van JYSK. Ook is er een grote matrasstudio, waar klanten producten kunnen uitproberen en advies kunnen krijgen van professioneel opgeleide winkelmedewerkers.

Elk detail in de winkel is ontworpen om het assortiment op zo’n goed mogelijke manier te presenteren. Dat maakt het makkelijker om door de gangpaden te navigeren en te struinen door het grote aanbod boxsprings en matrassen, meubelen, woonaccessoires en andere artikelen waarmee je het Deense hygge-gevoel in huis haalt.