Bijna is het zover: op 22 tot en met 26 september is er het jubileum van meubelbeurs M.O.W in het Duitse Bad Salzuflen. Er moet nog veel werk worden verzet maar er blijven exposanten bijkomen zoals Femira, KA Interiør, Niroh, Rott Design en Lazyboy: een teken dat de kwaliteit van het beursaanbod aan het stijgen is, zo zegt de beursorganisatie. Men beweegt zich geleidelijk aan van het midden van het midden van het midden naar een beetje daarboven. Ook de toename van het aanbod voor online aanbieders is opmerkelijk deze keer.

De voorbereidingen zijn in volle gang en de voorpret neemt alleen maar toe. Naast de bekende namen duiken steeds meer nieuwe exposanten op in Bad Salzuflen en de beursorganisatie is daar uiteraard zeer blij mee. Femira doet voor het eerst mee met individuele slaapconcepten, KA Interiør voegt waarde toe met op maat gemaakte kledingkasten, Niroh valt op met massief handgemaakt houten meubilair (stevig en duurzaam). Rott Design uit Tsjechië presenteert unieke tafels uit massief hout. Lazyboy laat tijdens deze editie de eerste modellen zien uit de licentieovereenkomst met ADA.

Dit betekent dat de M.O.W. producten laat zien van instapniveau tot net boven het gekoesterde midden van de markt in alle productgroepen voor zowel fysieke winkels als online aanbieders. Van bouwmarkten tot specialisten, van online tot postorder (bestaat dat nog? Blijkbaar wel in Duitsland) voor jong wonen, food en non food discounters (denk aan supermarkten), iedereen kan terecht op de M.O.W. die dit jaar sterker dan ooit tevoren oogt.

De 360GradPlaza biedt aanbiedingen en netwerkgelegenheid in Hal 22.2, hier laten de exposanten en de bezoekers zich informeren over toekomstige businessmodellen en AI door experts en via discussies. Hermes Logistik laat zien hoe twee chauffeurs en monteurs snel en kundig te werk kunnen gaan, het team van Crystal Design laat de voordelen van de DIVA configurator zien met AR als extra sales promotion. Data expert en netwerk partner IWOfurn gaat het hebben over sneller data management dankzij AI. SHD laat de laatste ontwikkelingen in IT en merchandising zien, DHL doet dit op gebied van bezorgen. Reber Company laat alle logistieke innovaties zien, voor transport en opslag maar ook voor productie logistiek. Ze zijn expert op het gebied van supply chain management, auf richtig Deutsch.

Medienpark is een e-commerce agentschap met op maat gemaakte oplossingen shop oplossingen en online marketing. ProStruktur (geweldige naam met een hoog Jiskefet gehalte) is een consultant voor het optimaliseren van de meubelindustrie. Planungdetail.de  heeft het over 3D visualisatie, MMM is expert op het assembleren en vervoeren van meubelen. Dirk Schröder, de medeorganisator van 360GradPlaza, zegt ook nog iets over vernieuwende business modellen en zijn collega Julia K.M. Greven heeft veel ervaring in brand management en marketing. De oudere Duitse bezoeker zal het horen en zien vergaan bij dit evenement: waar zijn de tijden van orders per fax, niet zeuren over het model en cash afrekenen? Die zijn voorbij.

De lijst met deelnemers aan deze editie wordt continu aangepast aan de actualiteit, op de site staat per exposant de belangrijkste contactpersoon vermeld. Met deze grote groep van vernieuwende service bedrijven wil de beurs de bezoekers inspireren en de weg wijzen naar succes in de toekomst. De organisatie en de deelnemers zijn eensgezind in hun oordeel: de M.O.W. stelt een voorbeeld. Kom allemaal langs en gebruik de beurs als een efficiënt middel om het eigen zakelijke succes te vergroten.

22 tot en met 26 september, van zondag tot en met woensdag van 9:00-18:00 uur geopend, op donderdag van 9:00 tot 16:00 uur.

Messezentrum Bad Salzuflen, 17 hallen, 85.000 vierkante meter (tel ze maar na), Heersheider Str. 2, gratis parkeren, gratis toegang, gratis wifi en gratis catering en een gratis shuttle service tussen de hallen. Het feestje 40 jaar M.O.W. is op de 24e vanaf 18: 00 uur tussen de hallen 19 en 20. Aanmelden als professional via deze link: Go to visitor registration

www.mow.de