Light & Living (Lightmakers B.V.) kondigt met trots aan dat ze het bedrijf Parlane International Ltd., een toonaangevend woondecoratie merk in het Verenigd Koninkrijk, heeft overgenomen. Parlane blijft als bekende merknaam bestaan. Tegelijkertijd geeft de overname Light & Living een sterkere positie op de Britse en Ierse markt.

Parlane

Parlene is vijftig jaar geleden opgericht en staat nog altijd bekend als één van de toonaangevende Britse merken, die exclusieve woonaccessoires en realistische kunstbloemen aanbiedt. De lange geschiedenis van Parlane met speciaal ontworpen en traditioneel handgemaakte producten, vormt een perfecte aanvulling op de collectie van Light & Living. De combinatie van beide merken zorgt ervoor dat Nederlandse en Britse retailers uit een nog breder scala aan trendy, betaalbaar en hoge kwaliteit producten kunnen kiezen, aldus het bedrijf.

“We kijken ernaar uit om samen met het team van Parlane een nieuwe groeifase op de Britse en Ierse markt in te gaan. We zijn erg enthousiast over de samenwerking van beide merken en vastbesloten onze Britse en Ierse klanten de meest uitgebreide collectie aan te bieden”, aldus Robin Vlug, CEO van Light & Living. Op de foto het hoofdkantoor van Parlane in Engeland.

Parlane

Parlane

Over Light & Living

Light & Living is een dynamische groothandel met passie voor verlichting en interieur. Onder leiding van Robin Vlug veroverde de firma een sterke positie in de internationale home deco markt. Het bedrijf presenteert zich met zeer indrukwekkende stands op o.a Maison et Objet in Parijs. ”Onze collectie stellen we samen met veel liefde voor onze producten, met veel aandacht, zelfs voor de allerkleinste details en voor een eerlijke prijs.”

Geschiedenis
Ruim 40 jaar geleden werd Light & Living opgericht. ”In een kleine fabriekshal begonnen we met het maken van unieke lampenkappen. Al snel kwamen daar lampen bij zodat we een totaal verlichtingsconcept konden aanbieden. Na velen jaren actief te zijn op de verlichtingsmarkt zijn we ons gaan uitbreiden met woonaccessoires en (klein)meubelen. Zo kunnen we onze klanten nog beter bedienen en hebben we voor ieder wat wils.”

Twee keer per jaar presenteert de onderneming met trots een nieuwe seizoenscollectie. ”We weten als geen ander dat thuis de basis is waar mensen zich vaak het fijnste voelen. Een eigen plek ingericht met comfortabele meubelen en sfeervolle verlichting. Daar denken wij graag in mee. Zo reizen we de hele wereld rond op zoek naar de mooiste verlichting en woondecoratie. Tijdens deze reizen ontwikkelen we unieke producten. We laten ons hierbij inspireren door de wereld om ons heen. We zijn dan ook altijd op zoek naar dat ene speciale artikel. Iets waarvan ons hart sneller gaat kloppen: het voelen van een onregelmatig patroon of structuur, een oogverblindende kleur of dat we geraakt worden door de pure eenvoud van een artikel. Deze momenten leggen we vast en vertalen we door in onze producten.”

Missie
”Onze belangrijkste missie is het bereikbaar maken van een inspirerende collectie, decoratieve verlichting en woonaccessoires met een eerlijke prijs voor een brede doelgroep. ‘A world of inspiration’ is wat wij als Light & Living te allen tijde willen bieden. Twee keer per jaar presenteren we met trots een nieuwe seizoenscollectie. We laten ons inspireren door interieurbeurzen en trends uit verschillende landen die we bezoeken. Daarnaast luisteren we ook graag naar de wensen van onze klanten. Zo verrassen en inspireren we onze klanten iedere keer opnieuw!”

Ondernemen met ons hart
Light & Living gelooft in maatschappelijk ondernemen. ”Daarom maken we ons sterk voor de Stichting Hart voor Haïti.” Light & Living zet middelen en personeel in om het werk van deze stichting in Nederland en op Haïti mogelijk te maken. ”Wij kunnen dit mogelijk maken door het vertrouwen van onze klanten, een groot dank je wel.”