Op dit moment zijn verschillende factoren van invloed op de meubelindustrie, vele daarvan kunnen niet rechtstreeks door de industrie worden gecontroleerd. Maar ondernemerschap kan wel opnieuw worden gekneed en zo staan de exposanten van de komende M.O.W. editie in Bad Salzuflen er in. Energiek, gedreven en optimistisch ondanks alles in het 40e jaar van deze vakbeurs in Ostwestfalen.  Ze zijn er allemaal op gebrand om de consumptie van meubelen te doen toenemen met aantrekkelijke aanbiedingen en effectieve hulpmiddelen. Oude en nieuwe exposanten staan te popelen om aan u te verkopen in het beurscentrum van Bad Salzuflen van 22 tot en met 26 september.

De M.O.W. geeft krachtige impulsen aan de Duitse en de Europese meubelconsumptie met de juiste producten, verkoopstimulerende collecties en geschikte presentatieconcepten voor het najaar en de winter. Het mag opnieuw worden gezegd: voor het midden van het midden van het midden van de markt met een uitnodigende knipoog naar beneden. De beurs verduidelijkt: alleen met vereende krachten kan de industrie samen met de handel de vraag naar meubelen stimuleren, we hebben elkaar nu meer dan ooit nodig. Deze beurs is er voor alle kanalen: puur online, zelfstandig fysiek (al dan niet met een webshop), groothandel en winkelketens. Meedoen en bezoeken in september is volgens de beurs de beste en beslissende basis voor succes in 2024/25.

Nogmaals, de aanbieders op deze beurs moeten het niet hebben van meubelen die generaties lang meegaan en liefkozend wordt gekoesterd. Dit is kopen, gebruiken, wegdoen, nieuwe meubelen kopen in een relatief kortstondige cyclus. Vandaar dat het woord meubelconsumptie vaak in de mond van de beursorganisatie zit. Beursmanager Bernd Schäfermeier en projectmanager Maximilian Richter kijken ernaar uit om de verjaardageditie te onthullen. Nieuwe deelnemers als ARC, Collection C, Gwinner, Hasena, Hilding Anders, Masterlight, Sonorous en  Wendre staan in de hallen 1 – 6. De hallen 10/11 heeft de nieuwe presentaties van IMV, LC, MCA en Wojcik. In hal 12 staan als nieuwe exposanten Jutzler en Mondaro – het MCA onderdeel voor slapen.

Gutekunst, HQ Leimholzprofi en Tvilum zijn te vinden in hal 19 en in de hallen 20 – 23 zien we trendy bedrijven als Atlantic Home, DFM, Divadivani, Kuka, Montel, Signal en Thuka. Met talloze nieuwe producten die (daar komt ie weer) de meubelconsumptie gaan laten toenemen! Hap, slik, weg, next! De beursorganisatie heeft deze keer extra goed gekeken naar de indeling van de hallen, naar de kwaliteit van de deelnemers (wat dat ook moge betekenen want ervaring leert dat beurzen heel blij zijn met iedereen die wil meedoen op dit moment) en de ontwikkeling van aanbiedingen en assortimenten. “We zijn er zeker van dat we iedereen kunnen bedienen met het aanbod op deze editie om zo hun handel agressief en efficiënt vooruit te brengen”, zo zegt Bernd enthousiast. “Dus: plan je bezoek en kom langs in september!”

M.O.W. 2024 is van zondag 22 tot en met woensdag 25 september geopend van 9 tot 18 uur, op donderdag 26 september van 9 tot 16 uur. Er zijn in totaal 17 hallen in Bad Salzuflen, 85.000 vierkante meter beursoppervlak (meet maar na) en traditiegetrouw zijn toegang, parkeren, wifi en catering gratis net als de shuttle diensten tussen de hallen. Op de 24e is het 40 jaar M.O.W. feest tussen de hallen 19 en 20 vanaf 18 uur. Uiteraard is dit een vakbeurs en dus niet toegankelijk voor het gewone consumptiepubliek.

www.mow.de