Sinds de lancering in december zijn er in heel Europa meer dan 330.000 winkelbezoeken gegenereerd door deze nieuwe marketingtool – en de trend is stijgend, zo stelt het bedrijf uit Hamburg.

Begin december 2022 lanceerde moebel.de het “Drive2Store”-concept met als doel de groeiende terughoudendheid van de consument tegen te gaan en klanten te inspireren de meubelwinkel te bezoeken. Na zes maanden maakt de grootste meubelzoekmachine van Europa een halfjaarlijkse tussenbalans op voor Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Frankrijk. Eind juli lanceert moebel.de deze marketingtool ook in Nederland op meubelo.nl.

Om de huidige ontwikkeling in de stationaire meubelhandel tegen te gaan wordt de aanpak om de handel te versterken steeds populairder bij de gebruikers van deze nieuwe tool. Zo kon moebel.de in de eerste zes maanden meer dan 5,5 miljoen kliks en in totaal meer dan 330.000 winkelbezoeken (vanaf juni 2023) in heel Europa registreren, wat het bedrijf lokaal kan vaststellen en bewijzen met behulp van geanonimiseerde Google-gegevens.

“Met ‘Drive2Store’ bieden we een belangrijke aanvulling op de customer journey en daarmee een bijzondere toegevoegde waarde voor omnichannel en regionale retailers”, meldt Alexander Wessels, Chief Revenue Officer bij moebel.de/meubelo.nl. “Klanten met een duidelijke koopinteresse beginnen hun onderzoek vooral op de smartphone, maar met name bij middelgrote en dure woonoplossingen gaat het nog steeds om de haptische ervaring, het voelen en aanraken. Daarom begeleiden we de hele customer journey van begin tot eind. Wie online al laat zien wat hij kan, vervangt het bezoek aan de winkel niet, maar bereidt het direct voor de klant voor.”

Hoe werkt “Drive2Store” voor de retailer?
Met “Drive2Store” richt meubelo.nl zich niet alleen op de retailer, maar vooral op het product en de bijbehorende service. Gebruikers kunnen direct in hun zoekresultaten zien of het product dat ze zoeken regionaal beschikbaar is binnen een straal van 50 kilometer en de dealer gericht benaderen. Informatie op de producttegel en lokaal weergegeven banners ondersteunen en vereenvoudigen het zoeken. Met behulp van de postcode-invoer beperken gebruikers het directe zoeken tot regionale leveranciers. Tegelijkertijd hebben partners de mogelijkheid om de gebruiker meer informatie te geven over de locatie, wat het vertrouwen van de gebruiker versterkt en tegelijkertijd het contact onderhoudt. Van het leggen van contact tot het aanbieden van transportoplossingen, de partner kan hier overtuigen met service en klantnabijheid. Zodra het juiste product is gevonden, leidt het direct naar de lokale dealer. In combinatie met geanonimiseerde Google-gegevens kan meubelo.nl in de toekomst op een begrijpelijke manier laten zien dat de gebruiker de stationaire winkel van de retailer heeft bezocht. Een duidelijke, lokale mapping van gebruikersgedrag is zo mogelijk en ondersteunt retailers in hun gerichte marketing zonder verspilling van resources.

Dit gebruikersgedrag vormt de basis voor de optimale weergave van verdere aanbiedingen en producten tijdens volgende bezoeken en biedt suggesties die optimaal zijn afgestemd op de gebruiker, waardoor de cirkel in de customer journey wordt gesloten.

Meer informatie: meubelo.nl