Tijdens vt wonen&design beurs lanceerde Meubeltrack hun nieuwe label Meubeltrack Media. Meubeltrack werkt B2C, het is een online meubelplatform waar de consument kan rondsnuffelen voor inspiratie en wordt doorverwezen naar online en offline verkooppunten.

Met Meubeltrack Media gaan de mensen achter Meubeltrack nog een stapje verder. MM werkt B2B en helpt woonondernemingen contact te leggen met de consument. Ze kijken naar de optimale mix van online kanalen (zoals social media en influencer marketing) om tot een doeltreffende campagne te komen. MM helpt met de strategie, het concept en de realisatie van die campagnes.

Rob Bogaers begon  tien jaar geleden met Meubeltrack. Hij werkte in een woonzaak en studeerde ondertussen bedrijfseconomie. Bij een afstudeerstage bij Volvo kwam hij in aanraking met Autotrack en zo ontstond zijn idee voor een platform voor de meubelbranche waarop verschillende aanbieders samenkomen om zo de consument te verleiden online of offline tot investeringen te komen.

Meubeltrack is in de jaren uitgegroeid tot een plek waar de consument vooral voor inspiratie komt, aan het begin van de zogeheten ‘customer journey’. Naast het productaanbod is er informatie en inspiratie te vinden op het gebied meubels, accessoires, verlichting en wooninrichting.

 

Interior Business interviewde Rob Bogaers, lees het volledige artikel in #21, verschijning 26 oktober.