De woonwereld in kinderformaat: hoe zou die eruitzien? Om daar achter te komen, ging het management van Morres letterlijk door de knieën om meubelen en inrichting te bekijken door de ogen van kinderen en op kindermaat.

Maar kids mogen bij Morres zelf ook komen vertellen wat zij leuk vinden en daarom organiseerde Morres een wedstrijd waarbij kinderen als echte stylisten aan de slag mochten gaan voor de inrichting van de nieuwe Kids afdeling. Het werd een succes want Morres ontving zomaar een 70-tal tekeningen en kijkdozen van kinderen die creatief aan de slag waren gegaan met allerlei materialen en kleuren.

”De jury had er een hele klus aan om een selectie te maken want de inzendingen waren stuk voor stuk echte kunstwerkjes! Op zondag 18 september kwamen 21 geselecteerde kinderen tussen 6 en 12 jaar naar de winkel in Hulst om in groepjes van 3 een 7-tal nieuwe kinderkamers te ontwerpen onder begeleiding van het Morres styling team. Gezellig bij elkaar op kleurige poefs gezeten, kregen ze als echte kids pro’s hun briefing van het Morres team.”

Morres: ”Vervolgens mochten ze aan de slag: als rasechte stylisten startten ze hun shoppingrace door de winkel. Hun winkelkarretjes werden al snel volgeladen met allemaal supergave spulletjes om hun eigen droomkamertje in te richten van A tot Z.”

De woordvoerder vervolgt: ”Zowel het Morres team als de talrijk opgekomen ouders en grootouders van de kids stonden paf van het styling resultaat. Die weten wat ze willen!”, zei een van hen.” Hoe het nu verder gaat? ”De door de kinderen ontworpen droomkamers worden de komende weken stap voor stap afgewerkt door het Morres styling team zodat die klaar staan voor de feestelijke opening van de nieuwe Kids afdeling op 29 oktober.”

What kids want

Alle volwassenen zijn het erover eens: kinderen tussen 6 en 12 jaar weten heel goed wat ze willen en ze hebben tijdens dit wooncreatie event fijn samengewerkt met andere kids om hun eigen droomkamer in de verf te zetten.

Een woordvoerder van Morres: ”Kinderen kiezen bewust omdat ze heel goed op de hoogte zijn: ze zijn duidelijk beïnvloed door sociale media, Instagram en Pinterest maar ze kijken ook graag naar woonprogramma’s op TV. Ze weten dat planten een gezellige sfeer geven maar ze zijn ook heel kleurbewust: ze gaan voor typische trendkleuren als oud-roze, aarde en nude tinten, voor behang met prints die zij leuk vinden, voor zachte stoffen en hangstoelen, … De jongens willen graag een kamer die hun hobby’s zoals sport en gaming ademt maar gaan ook voor een knus hoekje met knuffels en boeken. Meisjes zijn nog trend bewuster en stylen echt: ze gaan voor hun eigen kleuren, zoeken daar passende accessoires bij, ze hebben aandacht voor sfeervolle verlichting maar vergeten ook de zachte knuffels en kussens niet. En een trendy prinsessenspiegel mag natuurlijk ook niet ontbreken.”

Helemaal geslaagd

Als afsluiter van dit Morres event, poseerden de stylisten in spé trots in hun droomkamer. En omdat werken op zondag beloond mag worden, gingen ze daarna lekker zelf shoppen met hun bon van 100 euro. Na het event genoten de kleine stylisten samen met hun familie een lunch in Brasserie M.