Ambitieuze online groeistrategie, beste webshop en duurzaam slaapcomfort

Beter Bed laat de afgelopen tijd veel van zich horen. Het gaat goed met het bedrijf. Onlangs introduceerden ze het papieren bed, werd hun webshop uitgeroepen tot beste webshop en vertelden ze meer over hun ambitieuze online strategie waarin ze nieuwe stappen hebben gezet. De bedoeling: de online omzet te laten groeien naar ten minste € 100 miljoen omzet in 2025. Tijd om alles even op een rijtje te zetten.

Online verkopen en online zichtbaar zijn, is niet meer weg te denken uit deze wereld. Ook niet in de beddenbranche. Dat wil niet zeggen dat de fysieke winkel geen bestaansrecht heeft, integendeel, maar wie niet goed zichtbaar is online, mist de boot. Beter Bed Holding heeft een online groeistrategie waarin ze dit jaar weer nieuwe stappen hebben gezet. Beter Bed Holding lanceerde in september hun vijf bouwstenen voor de online strategie. Het bedrijf heeft 1 doel. John Kruijssen, CEO: “Onze strategische ambitie is om onze online omzet te laten groeien naar ten minste € 100 miljoen omzet in 2025.”

John Kruijssen, CEO van BBH, licht toe: “Om de € 100 miljoen omzet in 2025 te behalen, lanceren we LUNEXT, een eigen organisatie, een werkgeversmerk waaronder alle huidige en toekomstige e-commerce proposities van Beter Bed Holding verder ontwikkeld zullen worden. LUNEXT richt zich op het aantrekken van talent voor Tech, Digital Marketing, E-commerce en Advanced Analytics rollen.

Het huidige team zal naar verwachting de komende jaren verdubbelen.” Na enkele jaren van dubbelcijferige groei en een nieuwe ambitieuze doelstelling voor 2025, wordt het digitale kanaal steeds belangrijker voor Beter Bed Holding.

ONLINE PIJLERS
De online strategie is gebaseerd op de volgende pijlers:
1. Lancering digitale organisatie LUNEXT.
2. Verdere professionalisering en uitbreiding van de afdeling E-commerce.
3. Oprichten afdeling Data & Analytics.
4. Opening van eerste e-DC van 11.000 m2 in oktober 2021.
5. Verbreding en verdieping online categorieën.

“Met een combinatie van een netwerk van fysieke winkels en een sterke e-commerce propositie, maken we optimaal gebruik van de belangrijkste trends die die de toekomst van het slaapdomein dicteren. Investeringen in technologie, supply chain en menselijk kapitaal stellen ons bedrijf in staat om de doelen als online speler te bereiken.” Daarnaast opent Beter Bed Holding haar eerste gespecialiseerde e-DC van ruim 11.000 m2 en zet daarmee een belangrijke stap in het vergroten van de schaalbaarheid en toekomstbestendigheid van de supply chain voor online groei. “Het e-DC, dat gevestigd is in Veghel, biedt ruimte voor aanzienlijke assortimentsuitbreiding en biedt de mogelijkheid om binnen 24 uur aan de leveringsbehoefte van onze klanten te voldoen. Het e-DC zal volledig operationeel zijn in oktober.”

BESTE WEBSHOP EN GENOMINEERD ALS BESTE WINKELKETEN
Als het gaat om de online groeiambitie, zit het met de website van Beter Bed wel goed. Al 5 jaar op rij is Beter Bed categoriewinnaar beste webshop van het jaar van de ABN AMRO Webshop Award in Nederland. Beter Bed kreeg onlangs voor de vijfde keer de hoogste score van het consumentenpanel in de categorie Webwinkel. John Kruijssen, CEO van Beter Bed Holding, is verheugd en trots dat Beter Bed opnieuw de Webshop Award heeft gewonnen. “Binnen onze omnichannel strategie wordt het digitale kanaal steeds belangrijker, wat door onze klanten met deze award wordt bevestigd. Deze titel zal een echte boost zijn voor de lancering van onze digitale organisatie onder de naam LUNEXT. LUNEXT, het nieuwe werkgeversmerk van Beter Bed, zal dienen als vehikel voor de verdere ontwikkeling van alle huidige en toekomstige e-commerce proposities voor de de gehele Beter Bed Holding.” De toekenning van award in de categorie Slapen betekent dat Beter Bed ook kans maakt op de overall titel van de ‘ABN AMRO Beste Winkelketen van Nederland’. Op 28 oktober wordt tijdens het Retailer of the Year Gala de winnaar bekend gemaakt.

PAPIEREN BED
Waar Beter Bed ook mee bezig is, is het milieuaspect. Samen met kartonspecialist KarTent lanceerden zij in september het ‘Paper Bed’, een bed van 100% karton. Het Paper Bed is gemaakt van Nederlands gerecycled karton en is 100% recyclebaar. De partners lanceren samen ook andere kartonnen producten als onderdeel van de Paper Bed-lijn, waaronder nachtkastjes, bedlampjes en garderobekasten. De nieuwe en duurzame producten zijn sinds 7 september verkrijgbaar in de webshops van Beter Bed en KarTent en in de nieuwste Beter Bed winkel in Groningen aan het Sontplein. Jaap Westland, manager Duurzaamheid & MVO bij Beter Bed Holding: “Beter slapen is de sleutel tot een gezonde levensstijl. Het Paper Bed zorgt niet alleen voor een goede nachtrust, maar draagt ook bij aan het verminderen van energieverbruik en CO uitstoot Met dit nieuwe product spelen we ook in op het toenemende milieubewustzijn v an de Nederlandse consumenten, door hen een bed te bieden dat niet alleen zorgt voor heerlijk slaapcomfort, maar ook bijdraagt aan het verminderen ecologische voetafdruk.” Het Paper Bed heeft niet de conventionele lattenbodem, maar de kartonnen bodem heeft unieke eigenschappen die zorgen voor een goed slaapcomfort. Dankzij 7 mm dik Nederlands gerecycled karton in combinatie met FSC-gecertificeerde houtvezels, kan het Paper Bed een gewicht van 200 kilo per vierkante meter dragen, maar is tegelijkertijd heel licht. Het Paper Bed is er in verschillende breedtematen en omdat het bed 5 centimeter korter is dan de matras, blijft de matras altijd stevig op zijn plaats liggen. Behalve duurzaam slaapcomfort biedt het Paper Bed ook een aantal zeer praktische eigenschappen. Een voorbeeld hiervan zijn de lades, die ideaal zijn voor kleding en kleine spullen op te bergen. De eenpersoonsbedvariant heeft twee lades en versies met een breedte van 120 centimeter of meer hebben er vier. Plus, het papieren bed kan gepersonaliseerd worden, want je kunt het gemakkelijk schilderen.

De cijfers voor Q3 van Beter Bed Holding werden half oktober bekend gemaakt. Lees hierover meer op onze website.

Dit artikel stond in Bedding Business Magazine editie 5 – 2021.