‘New kid on the block’

Fest verwacht dit jaar op een omzet van acht miljoen euro uit te komen. Vorig jaar kwam de omzet van het interieurmerk uit op vier miljoen euro en in 2019 was dit drieënhalf miljoen. Dat vertelt oprichter en creative director Femke Furnée in een interview met RetailTrends. 

De forse stijging heeft het merk te danken aan de coronacrisis, vertelt Furnée. “Voor ons is corona een ‘blessing in disguise‘ geweest. Dat gekke virus heeft iedereen in hun huis gedreven waardoor de focus van buiten naar binnen ging. Daar hebben wij baat bij gehad en zijn daarom vorig jaar enorm gegroeid.”

Momenteel zit het interieurmerk op een omzet van zes miljoen. Furnée: “Ons laatste kwartaal is altijd het sterkste. Mensen gaan dan natuurlijk naar binnen en hun huis weer inrichten.”

Lees hier bij onze collega’s het hele interview met Femke Furnée.

NEW KID ON THE BLOCK

De meubelindustrie is een traditionele wereld, maar wij houden er niet van om die dingen te doen ‘omdat het altijd al zo gedaan wordt’. ”Bij FEST doen we dingen op onze eigen manier, omdat wij ervan overtuigd zijn dat dát de beste manier is. We dromen groots en zoeken altijd naar vernieuwende oplossingen.”

Interior Business Magazine maakt van de gelegenheid gebruik om FEST te bedanken voor de prachtige vaas die staat te pronken op de redactie!