
Ook de tweede oktobereditie in aanloop naar Meubelbeurs Brussel is deze week alweer verschenen. Wederom ademt de nieuwste editie van het vakblad: ontmoetingen, handel en verhalen die ertoe doen.
We trappen af met de terugkeer van Bree’s New World naar de Meubelbeurs. Arij van Bree is glashelder over dat besluit: “Over de Meubelbeurs Brussel bleven klanten altijd zeggen: een fijne, goede beurs.” Op de stand in hal 4 toont hij veel nieuws en blijft hij nuchter: “We hebben veel succesvolle modellen in huis en willen deze graag tonen aan bestaande klanten en aan nieuwe gezichten.”
Ook Nijwie Furniture kiest koers en focust dit jaar uitgesproken op export met Dutch Industries. Raymond Oelderink noemt de stap “een upgrade” en erkent: “Een upgrade is altijd spannend: gaan onze klanten het accepteren?”maar hij ziet tegelijk “een onmisbaar ontmoetingsmoment” in Brussel. Verderop in de editie fileert Bas Hakker de vraag van dit moment: wat kan een verkoper nog toevoegen? Richard van Kray draait de lens naar de klant: “Wat klanten willen, is een gesprek over waarom ze die stoel nodig hebben… of dit product bij hen past.” Ondernemer Jeroen Speksnijder (Spektakel Wonen) voegt daar eigenzinnig aan toe: “Ik heb niks met verkooptrucs of standaard zinnetjes.”
Trendwatchers komen ruimschoots aan hun trekken met de INretail Woontrends 2026. Anna Hutten vat de tijdgeest samen als Checkpoint Reality, de vraag “wat is waar en wat is niet waar?” bepaalt vier duidelijke richtingen: Serene Craftmanship, Intriguing Decor, Hidden Wonders en Orbit Revive, compleet met kleuren, materialen en vormen om morgen op de winkelvloer te vertalen.
In de projectsectie toont 5TRACKS Breda hoe werkomgevingen weer plekken voor ontmoeting worden. Thijs van Bijsterveldt zegt: “De atria vormen een uitloper van de kantoorruimten en bieden een ruimer en luxueuzer alternatief,” terwijl Wendy Plomp benadrukt dat de mix “functioneel, maar ook warm en uitnodigend” is.
Retailverhalen ontbreken niet: Tower Living blikt tevreden terug op de ‘Liefde voor wonen’ dagen. Jan Merkus: “Enthousiaste reacties alleen zijn niet voldoende, er moet ook verkocht worden” en kondigt tegelijk merkversterking en EUDR-proof houtstromen aan.
In de branche-analyse over thuiswerken schetsen makers van pods en kantoorinrichters de nieuwe balans; Hans Haarman (Gispen) stelt droog: “Je kunt mensen niet meer verplichten om vijf dagen naar kantoor te komen.”
“Je kunt mensen niet meer verplichten om vijf dagen naar kantoor te komen.”
Zoals u gewend bent, is er veel actueel nieuws (van MIFF-registratie tot Fedustria’s Californische plannen) en praktische service, van de volledige deelnemerslijst van Meubelbeurs Brussel 2025 tot een gids over de Duitse meubelmarkt. De columns geven de editie de nodige kleur en scherpte: Henny van Straaten (Oos.), Mariska Jagt (De start van The Home of Soul), Ruby Nefkens (nieuw symbool voor Uniemodellen) en Jan-Joost Bosman (Koninklijke Auping) met: “Als techniek gedeeld wordt, versnelt de hele keten.” Richard van der Hak opent met ‘Vorken en messen’, een ode aan Meubelbeurs Brussel als warme traditie én zakenplek.
Nog geen abonnement? Mail: linda@businesscontentmedia.nl

GERELATEERD NIEUWS
 
						
 
			 
			 
			 
			 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					 
					