Royal Ahrend versterkt haar positie in Azië met het openen van een Flagship Showroom in het centrum van Shanghai. Met een jaarlijkse groei van 25 procent draagt China voor een groot deel bij aan de internationale groei van het bedrijf. Vanaf volgend jaar zal het dealernetwerk ook uitgebreid worden naar India, Hong Kong, Singapore en de Filipijnen. Met de merken Ahrend en Gispen beschikt de onderneming over twee lijnen van Dutch Design kantoormeubilair met een bewezen internationale aantrekkingskracht, zo stelt Royal Ahrend.

De nieuwe Flagship Showroom is een mooie aanvulling op de 40 showrooms die het bedrijf op dit moment in China heeft. Royal Ahrend is naar eigen zeggen de enige Europese leverancier van kantoormeubilair met een eigen fabriek in China. Deze fabriek in Taicang, met 130 medewerkers, levert de producten aan klanten in Azië en het Midden Oosten met “een zeer korte levertijd.” Royal Ahrend heeft ook fabrieken in Nederland en Tsjechië voor de overige markten.

Eugène Sterken, CEO van Royal Ahrend: “China is een belangrijke afzetmarkt voor ons, nu Westerse en Chinese multinationals hun netwerk aan kantoren in dit land nog steeds uitbreiden. We groeien in China al een paar jaar achter elkaar met telkens 25 procent, met name onder grotere Chinese klanten. De komende jaren willen we dan ook onze positie in China en de rest van Azië en het Midden Oosten nog verder versterken om in te spelen op de groeiende vraag naar kantoorinrichting van hoge kwaliteit.” Voorbeelden van grote klanten in de regio zijn MSD, Deloitte, ExxonMobile, GlaxoSmithKline, HSBC, ING, Lenovo, Johnson & Johnson, Philips, Shell, Unilever en Vanderlande.

Het bedrijf gelooft sterk in de invloed van het kantoordesign op de identiteit en de aantrekkingskracht van een onderneming: “Het speelt een grote rol in de prestaties van een bedrijf en het goede gevoel van de medewerkers. Daarnaast verandert het karakter van het kantoorlandschap snel: klanten vragen ons om flexibele werkomgevingen waarin op projectbasis wordt gewerkt. De activiteit bepaalt de werkomgeving en niet andersom. Werknemers die in een dergelijke omgeving, waar de activiteit leading is, opereren blijven langer bij een werkgever en zijn minder vaak ziek. Bovendien is de arbeidsproductiviteit hoger en voelt de werknemer zich gezonder”, aldus Royal Ahrend. Op de foto de nieuwe Flagship Showroom in Shanghai.