Vanaf vandaag bieden alle Nederlandse IKEA vestigingen de service IKEA for Business aan. Ondernemers kunnen bij het Zweedse woonwarenhuis terecht voor, onder andere, interieuradvies en transport- en montageservices. De service richt zich op drie soorten ondernemingen: horeca, kantoren en winkels. Van interieuradvies voor een kledingwinkel of kapperszaak tot het slim indelen van een kantoor. Het bedrijf speelt hier mee in op huidige trends en ontwikkelingen, zoals flexwerken, het groeiend tekort aan bedrijfsruimte in grote steden en het toenemend aantal horecagelegenheden.

De rol van de werkplek verandert. Werknemers gaan flexibeler werken en gebruiken vaker een laptop om ook thuis, in een café of restaurant te werken. Het aantal freelancers en ondernemingen in Nederland neemt toe, terwijl het aanbod van bedrijfsruimtes in grote steden afneemt. Tegelijkertijd heeft het toenemende toerisme een positief effect op onder andere de horeca- en retailsector. De IKEA for Business experts spelen met de service in op deze ontwikkelingen en helpen ondernemers om een ruimte te creëren die volledig in lijn is met hun wensen en doelen.

De IKEA for Business medewerkers adviseren en ondersteunen ondernemers van begin tot eind, afhankelijk van de vraag: van het optimaal inrichten van een kantoor, restaurant of winkel tot de installatie en montage van de producten. Zo denken de experts mee over het creëren van een ergonomisch verantwoorde werkplek en houden ze rekening met de verschillende behoeftes van werknemers – zoals vergaderen, afgezonderd werken of ontspannen. Daarnaast helpt IKEA for Business winkeliers en horecaondernemers om een nieuwe zaak op te starten of een bestaande zaak naar een hoger niveau te tillen door een complete metamorfose of slimme aanpassingen op het gebied van bijvoorbeeld kleur en verlichting.