Nieuw concept uitgerold in Sneek, Opende, Apeldoorn en Almelo

Amersfoort, maart 2021 – De landelijke woonformule Budget Home Store timmert succesvol aan de weg. Het winkelconcept is onlangs vernieuwd en het aantal vestigingen is uitgebreid. Budget Home Store is hét betaalbare woonwarenhuis van Nederland. Het assortiment woninginrichting is breed en biedt een optimale prijs-kwaliteitverhouding. Afgelopen jaren heeft deze ‘Discount Plus’ formule haar succes bewezen. Een bredere, trendgevoeligere groep consumenten voelt zich aangetrokken tot Budget Home Store. De omzet is sterk gegroeid en er zijn nieuwe winkels geopend in Apeldoorn en Almelo. De bestaande woonwarenhuizen in Sneek en Opende zijn het afgelopen jaar omgebouwd naar het nieuwe concept. In het vernieuwde winkelconcept is de routing dynamischer en de collectie smaakmakender geworden. In de presentatie staat sfeerbeleving en een vrouwelijke touch meer centraal, middels afgestylde ‘Homes’, verspreid door de winkel.

Bewust betaalbaar voor zoveel mogelijk huishoudens, dat is het uitgangspunt van woonwarenhuis Budget Home Store. Met een vloeroppervlak van 1500 m2 of meer, onderverdeeld in XL en XXL-winkels, biedt Budget Home Store door heel Nederland een breed en zeer toegankelijk assortiment wonen. Veel producten zijn direct uit voorraad leverbaar, terwijl ook een ruim assortiment speciaal voor de consument gemaakt kan worden. XXL-winkels bieden naast wonen ook een uitgebreid assortiment slapen. Budget Home Store bereikt haar klanten naast een landelijke dekking van fysieke winkels, ook via krachtige online aanwezigheid.

Vernieuwd concept
In het vernieuwde winkelconcept zijn de routing, de presentatie en het assortiment aangepast. Sfeerbeleving en een vrouwelijke touch hebben een grotere rol gekregen in de presentatie. Bij de entree valt direct het framewerk van een groot huis op. Hierin worden de verschillende productgroepen via signing uitgelicht en wordt een overzicht gegeven van de actuele acties, kortingen, noviteiten én wordt de collectie van de lopende campagne fysiek gepresenteerd.

Door de winkel heen zijn nieuw ingerichte ‘Homes’ leidend in de presentatie. Deze compleet aangeklede huiskamers dienen als highlight van de winkelbeleving, daar waar de omliggende woon- en eetkamersettings juist ingetogen gepresenteerd worden. Daarnaast zijn er verspreid door de winkel themapleinen te vinden, zoals een eettafelplein en een bankenplein.

Ook de afdeling slapen, welke aanwezig is in de XXL-winkels, is in het nieuwe concept omgebouwd. Waar eerder een productgroep zijn eigen studio had, zoals een ‘kastenstudio’, wordt de collectie bedden, kasten en accessoires nu gemixt voor een optimale slaapbeleving. De productgroepen bedtextiel, lattenbodems en matrassen worden juist technischer gepresenteerd.

Omgebouwde en nieuwe winkels
Budget Home Store in Sneek is afgelopen jaar als eerste vernieuwd. Na een verhuizing binnen dezelfde woonboulevard is de winkel vergroot naar 2.000 m2 en volgens het nieuwe concept ingericht. In navolging van Sneek is ook de vestiging in Opende compleet verbouwd naar de nieuwe standaard.

Met het openen van de nieuwe vestigingen in Apeldoorn en Almelo zijn er nu vier vestigingen volgens het nieuwe concept en heeft Budget Home Store het aantal winkels uitgebreid naar 16 vestigingen. De verwachting is dat het aantal vestigingen in de toekomst gestaag verder groeit.

www.budgethomestore.nl