Yumeko mocht dit jaar tijdens de Shopping Awards de DS Smith Sustainability award in ontvangst nemen. Door een jury gevuld met experts, werd de webwinkel voor bed- en badtextiel gekozen als winnaar in de categorie duurzaamheid.

Thuiswinkel.org speelt hier op in met een leuk stukje. Waar staat de webshop voor en waarom wonnen zij de award? Irene Jonkman, impact manager bij Yumeko beantwoordt enkele vragen. Hieronder enkele fragmenten:

Wat heeft het winnen van de award jullie gebracht?

“Het heeft ervoor gezorgd dat we als bedrijf op een positieve manier onder de aandacht kwamen bij een aantal partijen, dit gaf een goede boost aan ons netwerk. Daarnaast is het fijn om erkenning te krijgen voor het werk dat we verzetten. Dat doet de teamspirit altijd goed.”

Waarom hebben jullie mee gedaan aan de Shopping Awards?
“We willen graag andere bedrijven inspireren en laten zien dat het duurzame businessmodel werkt. Door het meedoen aan de Shopping Awards kunnen we aan mede-e-commerce-bedrijven laten zien hoe we dat doen.”

Impact maken is het doel en geld verdienen is een middel
”De missie van Yumeko is om impact te maken. Impact maken is het doel, geld verdienen is een middel. Deze missie is dan ook een van de redenen van de deelname aan de Shopping Awards. De Shopping Awards is volgens het bedrijf een mooi podium om andere bedrijven te inspireren en te laten zien dat het duurzame businessmodel werkt. Dat inspireren deed Yumeko dan ook met een bijzonder initiatief.”

Lees hier het artikel op Thuiswinkel.org