Met als nieuw thema ‘Build a Better Home Together, Serve the New Pattern’, als antwoord op de vraag naar een hogere kwalitieit van leven en dus een hogere levensstandaard liet de 49e editie van CIFF in Guangzhou zien waar de Chinese meubelindustrie toe in staat is.

Het publiek dat de beurs bezocht bestond uit designers, inkopers, distributeurs en spelers uit de wereld van het vastgoed. Met op maat gesneden exposities voor deze doelgroepen probeerde de beurs inspiratie en creativiteit te stimuleren. De integratie van offline en online bezoeken van de beurs in Guangzhou zorgde voor een evenement dat tijd en ruimte ontsteeg aldus de organisatie. Space, the final frontier…

De beurs vond zoals altijd in twee delen plaats: het eerste deel voor huismeubilair van 17 tot en met 20 juli en het tweede deel voor kantoormeubilair van 26 tot en met 29 juli in het Canton Fair Complex in Guangzhou Pazhou, met in totaal 510,000 vierkante meter aan beursoppervlak. Meer dan 2.500 deelnemers uit 23 landen en regio’s en exact 139.574 bezoekers van hoge kwaliteit, zo meldt de beurs. Het digitale platform werd wel door meer dan 50 miljoen bezoekers bezocht, dit is inclusief alle social media kanalen. Het bewijst het belang van deze beurs voor de meubelindustrie van China en de rest van de wereld.

 

Het CMF Trend Lab had vier thema’s over markttrends: de virtuele economie, welzijn in de post-COVID wereld, vernieuwingen in voedsel (blijkbaar kan geen Aziatische beurs zonder het thema voedsel) en zero emission en hoe de Oosterse mentaliteit omgaat met industriële materialen. Maar ook het Body Shaming Lab: de groeiende rol van vrouwen in de economie en hun invloed op elkaar in hoe ze zich presenteren. Iets waarover we in het Westen niet snel gaan praten op een meubelbeurs. Het D2M (Designers to Manufacturers) concentreerde zich op de contacten tussen ontwerpers en fabrikanten. Er deden 50 designstudios aan mee.

Homedecor & Hometextile presenteerde de laatste trends in stoffen, verlichting, decoratieve kunst en kunstbloemen. Outdoor & Leisure  spreekt voor zich, ook in China heeft men steeds vaker een tuin of een dakterras en daar wil men ook leven. Tijdens het tweede deel van de beurs draaide het dus om kantoormeubilair: duurzaamheid, verhogen van de productiviteit op een gezonde manier (altijd een heikel punt in China), maar ook de openbare ruimte, zorginstellingen en onderwijslocaties. Deelnemers waren onder andere Steelcase, Koenig+Neurath, Lamex, Sitland, Magis, Estel, Rexite, Gan, Aurora, Sunon, Tom Dixon en Linak.

CIFM/interzum guangzhou 2022 werd tegelijkertijd georganiseerd als toeleveringsbeurs voor de meubelindustrie. Ook hier kon men spreken van een groot succes, aldus de organisatie. Alles bij elkaar veel blije gezichten in Guangzhou en men maakt zich op voor de volgende editie in 2023.