Ontwikkelaar AXI: “Deze applicatie, ook wel bekend als softPOS, stelt ons in staat om alles op één device af te handelen; vanaf de registratie van de transactie tot en met de betaling ervan. Het resultaat is gebruiksgemak voor iedereen die betrokken is in dit proces: voor de caissière die de kassatransactie registreert, voor de consument die het moet betalen, voor de retailer die devices moet onderhouden, maar zeker ook voor AXI als ontwikkelaar.”

Mike Snepvangers, Commercieel Directeur bij AXI, legt uit: “Mobility is key in onze roadmap. We zijn ervan overtuigd dat voor heel wat retailketens de kassa van de toekomst een mobile device is. Zo kan je als retailer je klanten sneller en flexibeler helpen. Daarom hebben we ervoor gekozen om de functionaliteiten van onze kassasoftware steeds verder te verrijken om de mobile customer journey van de klant steeds verregaander te ondersteunen.”

Deze mobiele strategie is op zich helemaal niet nieuw voor retailers én voor AXI. “We doen dit al jaren. Het verschil is dat het mobile device in de winkel voorheen vooral naar de retailer zelf gericht was, denk bijvoorbeeld als device voor het checken van de voorraadstand van een bepaald artikel. Nu zien we een verschuiving naar de inzet van mobile devices richting customer facing processen, zoals verkoop en orderuitlevering.”

Voor tap on phone werkt AXI nauw samen met CM.com, een wereldwijde aanbieder van Conversational Commerce oplossingen, die net zoals AXI haar wortels heeft in Breda en werkt vanuit de Mobile First gedachte. “Zij leveren de applicatie, wij bouwen ze perfect in in onze POS oplossingen”, aldus Snepvangers.