Het Belgische beddenmerk Beka®, dat vroeger onderdeel was van Aquinos en tegenwoordig opereert onder Belgian Bedding, zet een grote stap richting verdere expansie op de Nederlandse markt. Vanaf 1 augustus 2025 zal de distributie en verkoop volledig in handen liggen van Luxury Bedding Company BV, geleid door Arno Appelhof en Adriaan Jonker.

Sterker merk, grotere groeiambities
Beka® heeft al jarenlang een sterke naamsbekendheid in Nederland, maar met deze exclusieve samenwerking wil het merk een nieuwe groeifase ingaan. Belgian Bedding spreekt zelf van een “bold new chapter”, waarin niet alleen de omzet moet stijgen, maar ook de merkpositie substantieel moet worden versterkt.

De keuze voor Luxury Bedding Company lijkt daarbij strategisch: het bedrijf heeft zich de afgelopen jaren bewezen als een ambitieuze speler binnen het hogere segment van de bedden- en matrassenmarkt. De passie en expertise van het team onder leiding van oprichter Arno Appelhof en Jonker worden expliciet genoemd als doorslaggevende factoren voor het partnership.

Droomfabriek als springplank
Recent trok Luxury Bedding Company al de aandacht door exposant te worden in de Droomfabriek van de vakbeurs De Woonindustrie in Nieuwegein. Met deze zichtbaarheid positioneert het bedrijf zich nadrukkelijk richting retailers en interieurprofessionals die op zoek zijn naar hoogwaardige slaapoplossingen.

De stap naar een exclusieve distributie van Beka® past dan ook naadloos in deze strategie. De combinatie van een sterk Belgisch merk met een lokaal gevestigde, commerciële organisatie moet resulteren in “exponentiële groei en een nog sterkere merkbeleving”, aldus de officiële aankondiging.

Vanaf augustus van start
Het nieuwe partnerschap gaat officieel van start op 1 augustus 2025. Tot die tijd zal de samenwerking achter de schermen worden voorbereid, zodat retailers en andere partners vanaf de start direct kunnen rekenen op een compleet assortiment en een vernieuwde, ondersteunende aanpak.

Met deze stap zet Beka® een duidelijke koers in: zich positioneren als toonaangevend slaapmerk in Nederland, ondersteund door een distributeur met lokale marktkennis, een sterk netwerk én commerciële slagkracht. Arno Appelhof liet de redactie van Bedding Business Magazine alvast weten: ”Er gaan mooie dingen gebeuren de komende periode.”

 

Eerdere berichtgeving

De Woonindustrie breidt haar slapencollectief Dromenland uit met twee A-merken