Brinker Carpets B.V wordt Brinker.

De gevestigde naam Brinker Carpets gaat door als Brinker. ”Hiermee scheidt Brinker de diverse disciplines op een nóg krachtiger wijze.”

BRINKER
Brinker Carpets wordt Brinker. Hiermee benadrukt het bedrijf de verbreding in het aanbod productgroepen en de huidige groei van de organisatie. Geïnspireerd door trends en input van klanten en leveranciers worden collecties ontwikkeld voor de drie verschillende productgroepen: vloerkleden, accessoires en meubelen. Dat Brinker meer biedt dan de collectie vloerkleden wordt duidelijk onderstreept. Met de wijziging in naam en het vernieuwde logo en corporate ID is dit daarbij gericht op de internationale markt.

 

Van een hand vol vloerkleden naar vier collecties
Met inmiddels 22 jaar ervaring in de vloerkleden branche is Brinker een gevestigde naam. In 2001 verkocht oprichter Roland Brinker zijn eerste vloerkleed en sindsdien heeft Brinker een enorme groei doorgemaakt. De ontwikkelingen in de productgroep ‘carpets’ zijn van een hand vol vloerkleden uitgegroeid tot vier collecties: Feelgood, Ensuite, FloorArt en Pallio. Naast deze collecties biedt Brinker de optie tot het ontwikkelen van private labels.

Authentiek vakmanschap met een toekomstgerichte visie
Uniek, handgemaakt en duurzaam zijn termen die volgens het bedrijf bij Brinker ademen. ”Deze termen hebben nooit ontbroken in het DNA en zijn terug te zien in de keuzes in materiaal, partners en productiewijzen. Zorgvuldig vakmanschap staat bij ons hoog in het vaandel.”

Voor de collecties vloerkleden maakt Brinker onder andere gebruik van hoogwaardige materialen als zuiver scheerwol, Nieuw-Zeeland wol, viscose en chenille. Kwaliteit is zeer belangrijk, daarom blijft dit continu in ontwikkeling en wordt gezocht naar de beste materialen en wevers. Alle vloerkleden worden zorgvuldig geïnspecteerd in het land van herkomst, alleen de vloerkleden die aan de hoge standaarden voldoen worden goedgekeurd om verscheept te worden naar Nederland. ”Doordat de meeste producten handgemaakt zijn, is ieder vloerkleed uniek. Achter ieder vloerkleed zit een eigen verhaal en dat is wat Brinker graag wil uitdragen.” De mogelijkheid voor het ontwikkelen van een private label biedt Brinker niet alleen voor de productgroep vloerkleden. Ook in de meubelbranche is Brinker actief met een private label en wordt voor de toekomst een verbreding en verdieping in de lijn meubelen en accessoires onder het eigen label zeker niet uitgesloten.

‘Ook in de meubelbranche is Brinker actief met een private label’

Brinker is te bezoeken op de showroom op de begane grond van De Woonindustrie in Nieuwegein. Tijdens de Najaarsvakdagen is het voltallige sales team aanwezig.

www.brinker.nl