Goossens trapt het nieuwe jaar af met een nieuw initiatief: de Goossens Design Contest. De interieurretailer wil iedere (interieur)designer en designstudent de kans geven om zijn of haar droomontwerp ook daadwerkelijk op de markt te brengen. Meubelontwerpers kunnen hun innovatieve idee- zoals voor een relaxstoel, fauteuil of eetkamerstoel – tot en met 31 maart 2023 insturen.

Een vakkundige jury – waaronder algemeen directeur Bart Goossens en een afvaardiging van betrokken afdelingen zoals Product Innovation & Design en Category Management – buigt zich daarna over alle ingestuurde designs en maakt eind mei het winnende interieurontwerp bekend. Dit design wordt vervolgens in productie genomen zodat het winnende zitmeubel in het najaar van 2023 te bewonderen én te koop is in alle inspiration stores en de webshop, uiteraard met alle lof voor de winnaar.

Goossens Growth Guidance als leidraad voor collectie
Een meubel ontwerpen is niet zomaar iets weet het Brabantse familiebedrijf. Over hun designs wordt daarom ook goed nagedacht. Het is een samenspel tussen verschillende commerciële afdelingen die interieurtrends vaststellen, klantbehoeften signaleren, collectioneren en het daadwerkelijk tekenen en modelleren met de Goossens Growth Guidance als leidraad. Product designers, stylisten en marketeers gebruiken deze ‘gids’ voor hun doorvertaling naar nieuwe Goossens designs, trendvakken in de Goossens stores en inspirerende (digitale) content. Het ontwerpen en innoveren van de unieke Goossens collectie wordt hiermee gewaarborgd, met als resultaat dat het assortiment bestaat uit trendy interieuritems van oersterke, duurzame materialen waarbij gemak, comfort en kwaliteit voorop staan.

Goossens gelooft dat thuis de belangrijkste plek in ieders leven is. Want in een interieur dat perfect past bij de persoonlijkheid van de klant, kan de klant ultiem genieten van kleine momenten die kostbare herinneringen worden. In een stijl die hem of haar past met comfortabele meubels, kwalitatieve materialen en een eyecatcher. Een thuis waar de juiste balans heerst en rust wordt ervaren. Zo’n thuis creëert Goossens met onder andere de Goossens touch: een specifiek aspect zoals een unieke stof, een gedurfd lijnenspel of een fijn stiksel waardoor het interieuritem typisch Goossens is. Met die Goossens designs onderscheidt Goossens zich ten opzichte van andere retailers in meubelland. De Stone tafel – een betaalbare betonlook eettafel die helemaal on trend is – is zo’n voorbeeld van een uniek Goossens ontwerp. Het meubel werd voorafgaand getest op social media en volgers waren lyrisch. De verkoop ging dan ook door het dak en het grote succes zorgde er voor
dat er inmiddels meerdere uitvoeringen verkrijgbaar zijn.

Uitdaging voor designtalenten
Met de Design Contest biedt Goossens (jonge) creatieve ontwerpers met een passie voor interieur nu de kans om hun talenten te boosten. De opdracht luidt dus een innovatief zitmeubel design. Verder daagt de retailer hen uit om tijdens hun ontwerp na te denken over de haalbaarheid van de productie, maar ook over duurzaamheid, circulariteit, praktische toepassingen, multifunctionaliteit en toekomstige trends. Het winnende concept wordt in productie genomen en is in het najaar onderdeel van de Goossens collectie. Hiermee biedt Goossens de winnaar een vliegende start als productontwerper.

Wie enthousiast is en graag wil deelnemen aan de Goossens Design Contest ontdekt op www.goossenswonen.nl/design-contest alle ins & outs over deze wedstrijd.