“Individualisatie” is het begrip waar velen het over hebben in de meubelbranche. Het personaliseren van het interieur is wat de meeste consumenten op dit moment vragen en de industrie moet hier in meegaan. Daarvoor is technische vernieuwing noodzakelijk: het traditioneel massaal produceren heeft zijn beste tijd gehad. Digitaal printen gaat een hele grote rol spelen bij het vervullen van individuele woonwensen. Of het nu gaat om meubelstoffen, wand/raambekleding of karpetten met een persoonlijk uitgekozen patroon, digitaal drukken zorgt voor nieuwe mogelijkheden. Vakbeurs interzum in Keulen (20-24 mei 2019) zal ruim aandacht besteden aan digitaal bedrukken voor de meubelindustrie.

In hal 3.2 staat een edutainment area waar de mogelijkheden van digitaal printen worden belicht via een demonstratie: van het ontwerpen tot het kant en klare meubel en alle productiestappen daartussen. Hoe digitaal drukken in het productieproces wordt ingevoegd zal duidelijk worden gemaakt. Met deze kennis op zak zullen de bezoekers van interzum de praktische toepassing van het digitaal drukken beter begrijpen en wellicht in hun eigen productieproces kunnen integreren. “Digital printing geeft aan meubelfabrikanten, architecten en interieurontwerpers de mogelijkheid om snel en flexibel te reageren op de wensen van de klant,” aldus Dr Anke Pankoke van Hymmen GmbH Maschinen- und Anlagenbau. Deze machine- en faciliteitbouwer uit Bielefeld is exposant tijdens interzum 2019 en is een partner in de demonstratie in de edutainment area van hal 3.2. “Koelnmesse’s beslissing om de stappen in het productieproces met digitaal drukken stap voor stap te laten zien zal enorm behulpzaam zijn voor de bezoekers van de beurs. En het geeft ons de gelegenheid om met nieuwe klantgroepen in contact te komen”. zo vervolgt Dr Pankoke. ” De recente snelle ontwikkeling in de operationele toepassing en stabiliteit van digitaal drukken heeft ons er van overtuigd om tijdens de beurs meer ruimte te geven aan dit onderwerp. De wens om deze techniek te gebruiken is zichtbaar aanwezig bij de bezoekers” zegt Maik Fischer, Directeur van interzum.