Gamen en slapen; twee dingen die niet goed samen lijken te gaan. Gamers staan erom bekend tot in de late uurtjes door te spelen en zich niet aan een gezond slaapritme te houden. Uit verschillende onderzoeken blijkt dan ook dat het merendeel van de gamers last heeft van slapeloosheid. Met de nieuwe campagne ‘Ontwaak onverslaanbaar’ wil slaapmerk Emma Sleep juist deze groep aanspreken, om het belang van een goede nachtrust aan te stippen. Want om goed te kunnen presteren tijdens het gamen, is rust van essentieel belang.

De aftrap van ‘Ontwaak onverslaanbaar’ vond afgelopen weekend plaats tijdens de door H20 georganiseerde Rocket League Finals bij Beeld & Geluid op het Media Park in Hilversum, als onderdeel van de Dutch Media Week. Rocket League is een populair spel waarbij spelers een voertuig besturen waarmee ze moeten proberen doelpunten te scoren op een veld dat lijkt op een voetbalveld. Emma Sleep zorgde voor een aparte ruimte waar de spelers compleet tot rust konden komen. Het ‘Emma Recharge Station’ was volledig ingericht met Emma AirGrid kussens, een rustgevende ambiance en de mogelijkheid om op te laden met een goed sportdrankje.

Emma Merritt, professionele slaapcoach bij Emma Sleep, informeerde spelers én bezoekers van de finale over het belang van een goede nachtrust en de impact op verbetering in onder andere gameprestaties. Ook legde ze uit wat de risicofactoren zijn voor de slaapkwaliteit van e-sporters, zoals cafeïneconsumptie, reizen, spanningen voorafgaand aan een wedstrijd, prestatiebevorderende middelen, blootstelling aan blauw licht laat op de avond en lange perioden die zittend worden doorgebracht. Maar ook de gamecultuur en de sociale houding ten opzichte van slaap spelen hierbij een rol; als voor veel mensen uit je omgeving slaap geen prioriteit is, zal het veel moeilijker zijn om je gewoontes aan te passen. Tot slot gaf Emma concrete tips waar e-sporters hun slaap mee kunnen verbeteren.

Dit evenement was het startpunt van een grote campagne van Emma Sleep gericht op een doelgroep met interesse in gamen. Deel van de campagne is het plaatsen van Emma Sleep-producten in een dreamscape dat is gebaseerd op populaire games, gemaakt met AI. Gamers kunnen kiezen uit verschillende levels: easy (AirGrid kussen), normal (Hybrid Adjustable matras), hard (Metalen Bed) of Ultimate (Emma Deluxe Boxspring), en zo kunnen ze elke dag opnieuw op zoek naar de overwinning.