Interessant artikel van Emerce: het is een bizar jaar geweest, zeker voor het Home & Living segment, zo vertelt CEO Oscar Diele van Flinders op Emerce E-Commerce, dat vandaag van start gaat. “Flinders heeft vier jaar groei in vier kwartalen samengeperst. We moesten reageren op wat er op ons af kwam, en anticiperen wat er komen ging.”

Een geluk bij een ongeluk volgens Diele: na de eerste golf verhuisde Flinders naar een groter magazijn. “De volumes die we daarna draaien, hadden we nooit in het oude kunnen realiseren.”

De fysieke winkel in Zaandam is grotendeels dichtgebleven, “waardoor we klanten meer thuis zijn gaan adviseren. De rol van het huis is door corona verandert. We hebben nog nooit zoveel kantoorbureaus en stoelen verkocht.”

Ondanks de enorme groei van online meubels hebben multibrand retailers die geen eigen merken verkopen, het lastig. Diele: “Webwinkels gaan allemaal op elkaar lijken. Het onderscheid zit hooguit in prijs, waardoor naar mijn inschatting vijftig procent van de Twinkle 100 geen winst maakt.”

Flinders wil zich onderscheiden met retail as a service, met inspiratie en ontzorgen. “Het kopen van meubels offline voldoet eigenlijk niet meer aan de klantreis van tegenwoordig,” licht Diele toe. “Meubels koop je misschien maar eens in de tien jaar. Je wilt dan niet zomaar een winkel binnenlopen als je nog niet helemaal weet wat je wilt. Vaak is het aanbod verre compleet en als je bestelt moet je weken wachten.”

Lees hier het hele verhaal bij de collega’s van Emerce.

 

Meer Flinders:

 

Flinders verkocht aan NINE UNITED. Oprichter Geert-Jan Smits vertrekt: ”Op naar een nieuw avontuur”