De komende editie van vakbeurs Heimtextil is in volle voorbereiding  met op de achtergrond een optimistisch perspectief voor 2022. Er heeft zich een onverwacht groot aantal bedrijven gemeld als deelnemer voor de editie die over zeven maanden gaat plaatsvinden, zo klinkt het vanuit Frankfurt.

De branche kan niet wachten om elkaar weer te ontmoeten tijdens een internationale bijeenkomst wat Heimtextil is. Presenteren, overleggen en inspireren gaan toch beter wanneer je elkaar echt ziet en hoort dan via een scherm op afstand, zo luidt de algemene opinie. De besmettingscijfers dalen bijna overal, de beperkingen worden links en rechts versoepeld; redenen voor optimisme in Duitsland en in het buitenland. “Eindelijk is er licht aan het eind van de tunnel. Er is nog geen reden voor euforie, maar we zijn voorzichtig optimistisch. Onze internationale klanten geven aan weer klaar te zijn voor een fysieke beurs vol nieuwe producten, contacten en indrukken”, zo zegt Olaf Schmidt, Vice President Textiles & Textile Technologies, Messe Frankfurt. Dit optimisme wordt weerspiegeld in het hoge aantal aanmeldingen voor deelname na meer dan een jaar van pandemie en met nog zeven maanden te gaan tot de opening in januari 2022. Ongeveer 80 procent van de exposanten van de vorige editie geeft aan interesse te hebben in deelname volgend jaar.

Voor de bezoekers met interesse in design zal ook in 2022 het Trend Square in hal 4.0 het hoogtepunt zijn. De komende editie focust op de gevolgen van de pandemie voor de manier waarop we wonen en werken en hoe we ons huis nu inrichten. Het nieuwe werken, dus, en opnieuw is Anja Bisgaard Gaede met haar team van het Deense bureau SPOTT Trends & Business verantwoordelijk voor de Trend Space op het Trend Square. De Future Materials Library met verrassende nieuwe materialen voor stoffen maakt opnieuw deel uit van de trendpresentatie.

De fysieke beurs (11 tot en met 14 januari 2022 in Frankfurt) wordt ook in 2022 ondersteund door een digitale tak met live streams en online lezingen over onderwerpen als slapen de Heimtextil Trends en Interior. Architecture.Hospitality. De Future Materials Library, met innovatieve duurzame materialen, en Nextrade het order and management portal van Messe Frankfurt, maken ook deel uit van de digitale service aan de exposanten en de bezoekers. Met Nextrade kunnen bedrijven en klanten elkaar 24/7 online ontmoeten en zakendoen, zo is de gedachte: www.nextrade.market