De designbeurs, Salone del Mobile 2023, in de Italiaanse stad Milaan stelde ook dit jaar succesvolle collecties, technologieën en ontwerpen tentoon van interieur- en exterieurmerken. GROHE presenteerde samen met Caesarstone de nieuwe collectie: GROHE SPA Atrio Private. De samenwerking werd bekroond met de iF Design Gold Award.

Caesarstone, ontwerper en fabrikant van hoogwaardige oppervlakken in kwarts en porselein, en GROHE onthulden de samenwerking op Salone del Mobile. Met de GROHE SPA Atrio Private collectie kunnen architecten en ontwerpers kiezen uit een zorgvuldig samengesteld badkamerportfolio en tegelijkertijd oplossingen op maat bieden die aansluiten bij de behoeften van klanten.

De oppervlakken van Caesarstone zijn geïnspireerd op de schoonheid van de natuur. Voor de collectie zijn twee kleuren geselecteerd, namelijk 5143 White Attica en 5100 Vanilla Noir, vanwege de elegante designs. White Attica straalt de luxe uit van marmer door een witte basis in combinatie met donkere en lichtblauw-grijze aderen die over het oppervlak lopen. Vanilla Noir heeft daarentegen juist een donkere basis die wordt overspoeld met romige vanille aderen.

“We zijn gewend om onze designs op grote schaal terug te zien in badkamer- en spa-omgevingen. Het mooie aan deze samenwerking is de precisie die GROHE SPA heeft gebruikt om hun nieuwe Atrio en Allure Brilliant Private collecties te ontwerpen. Door middel van de weloverwogen aanpak zijn de Caesarstone oppervlakken met succes doorvertaald naar kleinere schaal. GROHE is een expert op zijn gebied en we zijn verheugd om deel uit te maken van deze innovatieve collectie”, aldus Mor Krisher, Global Head of Design bij Caesarstone.

De samenwerking tussen Caesarstone en GROHE SPA is bekroond met de iF Design Gold Award 2023, een wereldwijde en prestigieuze design award. De collectie werd erkend voor het vakmanschap en krachtige, maar toch ingetogen, geometrische vormen. Deze erkenning benadrukt de uitzonderlijke kwaliteit en design die zowel Caesarstone als GROHE aan hun klanten willen leveren.

De collectie, tentoongesteld in de prachtige galerij Pinacoteca di Brera, biedt een breed scala aan grepen, elementen en kleuren, voor een gepersonaliseerde badkamerervaring. De GROHE SPA Atrio Private collectie biedt voor elk wat wils met stijlen die variëren van minimalistisch tot klassiek.

“De producten bevinden zich op het snijvlak van premium kwaliteit, geavanceerde technologie, precisie en vooruitstrevend design. Blijven innoveren is onze drijfveer en wordt verwezenlijkt met behulp van productietechnieken, zoals 3D-metaalprinten. GROHE SPA is ontworpen om waterervaring te creëren voor de badkamers en spa’s, waarbij de macrotrend gezondheid en welzijn centraal staat”, zegt Patrick Speck, Leader LIXIL Global Design EMENA.

Salone del Mobile trok dit jaar 307.418 bezoekers, dat is een stijging van 15 procent ten opzichte van vorig jaar. Met 5.400 aanwezige journalisten, waarvan bijna de helft uit het buitenland, blijft de beurs een hoogstaand evenement in de designwereld.